ראשי > כלכלה > היי טק > כתבה
בארכיון האתר
מירס: משקי הבית משלמים על זמן אוויר פי 2.5 מעסקים גדולים
טוענת: הבורסה ליהלומים משלמת 23 אגורות בלבד לדקה, עובדי חברת החשמל ותנובה- 28 אגורות * הצרכן הממוצע- 70 אגורות
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
אמיר טייג
12/7/2004 8:26
משקי הבית משלמים לחברות הסלולר הגדולות תעריפים הגבוהים פי 2.5 בממוצע מהתעריפים שמשלמים לאותן חברות לקוחות עסקיים גדולים, כך חושפת חברת מירס במסמך שתגיש היום לוועדת הכלכלה של הכנסת.
 
על-פי נתוני מירס, הלקוחות הגדולים של חברות הסלולר משלמים בין 23 אגורות ל-28 אגורות לדקת זמן אוויר, בתוך הרשת או מחוץ לה, לעומת 70 אגורות בממוצע שמשלמים לקוחות "רגילים". במסמך שהכינה מירס, מובאות דוגמאות שונות לתעריפים הנמוכים שמשלמים
לחברות הסלולר גופים גדולים במשק. לטענת מירס, עובדי הבורסה ליהלומים משלמים 23 אגורות בלבד עבור דקת שיחה-התעריף הנמוך בארץ.
 
עוד טוענים במירס, כי עובדי ידיעות אחרונות משלמים 27 אגרות לדקת זמן אוויר, ועובדי תנובה וחברת חשמל משלמים 28 אגורות לדקה. במירס לא מציינים למי מחברות הסלולר משולמים הסכומים האמורים, אך החברה טוענת כי הצעת המחירים הנמוכים הללו מתאפשרת רק הודות לסכומים הגבוהים שמשלמים הלקוחות הפרטיים.
"2 מיליארד מיותרים"
המסמך נועד לשכנע את חברי ועדת הכלכלה כי תעריפי הקישוריות בין רשתות הסלולר גבוהים מדי. להערכת מירס, הציבור משלם כ-2 מיליארד שקל מיותרים בשנה עקב תעריפי הקישוריות הגבוהים, העומדים על 45 אגורות (לפני מע"מ) ולא על 25 אגורות, כפי שצריך להיות לדבריה. מפרטנר נמסר בתגובה: "החברה אינה חושפת את התעריפים שמשלמים לקוחות כאלה או אחרים". מ סלקום נמסר: "תעריפי זמן האוויר נקבעים כחלק מחבילת שירות שלמה ללקוח, ולא באופן עצמאי, ובכל מקרה מדובר בתעריפים רווחיים לחברה". מ פלאפון נמסר: "החברה אינה מוסרת מידע המתייחס ללקוחותיה ".
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

היי טק
בעלי עניין  
דייסון עושה גלים  
צעצועים לעשירים