ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
תהיי יפה ותישארי בסטודיו
יצאנו לבדוק למה הנשים עדיין לא מצליחות להתברג לצמרת הבכירה של ענף הפרסום
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
NRG מעריב
9/7/2004 10:15
לפני כשבועיים ישבו א' ו-ב' (שמות בדויים כמובן)  - מאושיות ענף הפרסום בצ'ימיצ'נגה. על סלט קלאמרי ושרימפס טאו שקעו השניים בשיחה ערה על ההתרחשויות האחרונות בענף.
הרבה שמות הוזכרו באותה השיחה ואף לא אחד מהם היה
בלשון נקבה. האומנם אין נשים בענף? ואיך זה בדיוק מתיישב עם העובדה שרוב הסקרים שנערכו בנושא מראים כי קיים רוב נשי במחלקות התקציבאות והפלנינג?
 
"הדרגים הבכירים שאני מדבר איתם או עליהם הם גברים", אומר א'.
אבל יש גם מנכ"ליות של משרדי פרסום ונשים בכירות בענף, לא?
"ולמרות זאת לרובן יש מעליהן סמכות גברית שבסוף היום מכתיבה את המילה האחרונה".
ולמה זה עדיין ככה?
"אולי כדאי לשאול אותן..."

דר' טובית שלומי, מבעלי משרד הפרסום שלומי-דרורי, יש לך הסבר?
אני חושבת שיש חסימה בפני נשים לדרגים הניהולים הגבוהים, למרות שברוב המקרים זה מגיע מהנשים עצמן".
הנשים בוחרות שלא להתקדם בסולם המעמדות?
"כדי להיות מנכ"ל צריך לטפל במשכורות, בספקים, לקחת אחריות כספית על החברה ויש נשים שנרתעות מכך ומעדיפות להתמקד בתחומים המקצועיים ולנהל מחלקות מקצועיות".
 
שמואל ורשבסקי, מאדלר-חומסקי&ורשבסקי/Grey, מסכים. "אני מאמין שנשים יותר אוהבות את התחום המקצועי", אומר ורשבסקי בתור מי שראה כבר דבר או שניים בחייו.
 
"הנשים הן המקצועיות ביותר בתחומי השיווק והאסטרטגיה, כי יש להן את האינטואיציה ויכולת הבחנה בדקויות" הוא מסביר.
 
רוב המבקרים לראשונה בחייהם במשרד פרסום, לא יכולים שלא להתרשם. הציוד חדיש, העיצוב יוקרתי והנשים הצעירות לבושות במיטב פריטי האופנה העדכניים. לאן שלא תביט, הן שם - צעירות, משכילות ועם המון מוטיבציה. רק כשמטפסים אל הקומות העליונות, התמונה משתנה. מנכ"לים מתחלפים, ארט דירקטורים מקודמים והנשים – בסטודיו. 
 
דר' טובית שלומי: "הנשים חוסמות את עצמן"
על תבונה, רגישות ושובינזם
גם אם הטענה כי הנשים מעדיפות להישאר בתפקידים הזוטרים היא נכונה, הרי שההסבר לכך, עדיין לא מספק.
 
מיכל חיון, סמנכ"לית בגיתם/BBDO ומנהלת חברת המדיה OMD אולי את?
"לדעתי הסיבה העיקרית נמצאת בעוכריה של כל אשה - הרצון להקים משפחה".
אבל גם למנכ"ליות של בנקים, חברות תעשייה ומנהלות בית ספר יש ילדים ובכל זאת הן נמצאות בראש הסולם
"אמהות בעולם הפרסום אינה אמהות רגילה. מדובר בעולם מאוד תובעני וכל אישה צריכה לקחת בחשבון את הוויתורים שתצטרך לעשות כשתכהן בעמדה בכירה. לא כל אישה מוכנה לזה. נשים שירצו גם יגיעו לתפקידים האלו, אך יצטרכו לקחת בחשבון את המחיר".
ומה איתך?
"אני ידעתי לאן נכנסתי כשהתחלתי את דרכי, ביום של יתאים לי יותר המחיר הזה, אז אני כבר לא אהיה שם".

"אי אפשר להתעלם מכך שנשים המגיעות לגיל מסויים, מפתחות סולם ערכים שונה. הן כבר לא מוכנות להקריב את המחיר הקשה הזה" מסביר מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, משה גאון. "לגברים יש את הלוקסוס שהם לא צריכים לוותר על גידול ילדים, אבל נשים משלבות בין השניים. לכן יש כאלו שבוחרות לעשות הסבה מקצועית", הוא אומר.
 
אפרים ליניאל מליניאל/DDB מזהה סיבה נוספת. "יש נשים שהן פחות תחרותיות ואגרסיביות מגברים".
וזה דבר רע?
"הן פחות שואפות מגברים שעובדים איתן ולכן גם קטנים הסיכויים שלהן להגיע".
 
יפית גרינברג בעלת המשרד והמותג ג.יפית היא סיפור הצלחה. כל הטענות שהועלו כאן מעלות על שפתיה חיוןך. מבחינתה קיים רק הסבר אחד – החינוך השובינסטי.  "הגברים לקחו על עצמם לטפח בקרב הנשים את רגשות האשם. אם הילד חולה והאשה לא נשארת בבית בשבילו היא אמא רעה, בעוד לאבא מספיק לשמוע על זה בטלפון."

"הגברים ניהלו סוג מסע יחסי ציבור שובינסטי שהשריש בקרב הנשים את רגש האשמה וזאת הסיבה האמיתית. רק ביום שנשים יצליחו להתגבר על זה, המצב ישתנה".
 
ג. יפית: "החינוך השובינסטי"
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...