 |
תת-הרשת מגה, השייכת לריבוע הכחול, היא החזקה ביותר: 12.5% מסך ההוצאה של משקי הבית בתחום מוצרי הצריכה מתרחשת ב-33 חנויות מגה. המדובר במוצרים מתכלים המסומנים באמצעות ברקוד - כך עולה ממחקר שערכה איי.סי נילסן ישראל, ושעיקריו הוצגו בכנס המזון האחרון. לעומת זאת, רשת היפרנטו של שופרסל מחזיקה רק ב-6.3% מסך ההוצאה של משקי הבית, עם 67 חנויות, וחצי קופה של קלאבמרקט מחזיקה רק ב-4.6% מסך ההוצאה של משקי הבית, עם 63 חנויות. גם מצבה של סופר סנטר של הריבוע הכחול אינו מזהיר, והיא מחזיקה רק ב-3.3% מכלל ההוצאה של משקי הבית עם 22 חנויות. יוניברס קלאב של שופרסל מחזיקה בכ-5.5% מסך הצריכה עם 10 חנויות, קוסמוס של שופרסל מחזיקה בכ-4.5% מסך הצריכה עם 15 חנויות, ג'מבו של קלאבמרקט מחזיקה בכ-4.5% מסך הצריכה, עם 16 חנויות, ושופרסל ב-5.5% מסך הצריכה, עם 36 חנויות. הפורמטים המקבילים למגה ברשתות המתחרות: ג'מבו ויוניברס קלאב מחזיקים בנתח צריכה נמוך משמעותית מאשר מגה. רשת חצי חינם מצליחה למשוך 5.7% מכוח הקנייה, עם 4 חנויות בלבד.
|
 |
 |
 |
 |
|
|