 |
רשת איקאה יצאה לאחרונה בפרסומים נרחבים על מבצע ובו ימכרו "מיליון פריטים בשקל", אך מתברר כי גבולות ההגדרה היו רחבים למדי. אומנם ישנם מיליון פריטים בשקל אבל בדיקה שערכה סמנכ"לית רשות ההסתדרות לצרכנות, חני מונין, מעלה כי מדובר במיליון פריטים אבל רק בכ- 20 מוצרים. כלומר מספר הפריטים מצומצם ל- 20 מוצרים ספציפיים. במודעת הפרסום של איקאה נראים 18 מוצרים, ובהם למשל: כוסות זכוכית, קולפן פירות, מרית גומי, קערת קרמיקה, צלחת קרמיקה בציון המחיר של שקל. הכיתוב מעל לפריטים אומר: "ערך השקל קובע שיא חדש, מיליון פריטים בשקל אחד". לדברי הרשות, הכיתוב עלול ליצור רושם כאילו המוצרים בתמונה הם דוגמה ומהווים חלק ממגוון המוצרים שנמכרים בשקל. במכתב שכתב מ"מ מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, ירון לוינסון, למנכ"ל איקאה נאמר כי: "יש להערכתנו חשש לאי גילוי נאות, היות ומספר הפריטים שנמכרים בשקל מצומצם ואילו הציבור הרחב מקבל את הרושם בעקבות הפרסום, כי מדובר בכמות רבה יותר של פריטים. לאור האמור לעיל ולטובת הציבור אנו פונים אליך בבקשה להבהיר או לשנות את הפרסום הנדון על מנת שהציבור יבין כי מדובר בכמות פריטים מצומצמת הנמכרת בשקל אחד". מנכ"ל איקאה, שלומי גבאי, אמר בתגובה "אנחנו באנו ממקום שבו העברנו את המידע בצורה ברורה. לא פגשנו לקוח שחשב שאמרנו משהו אחר. ראינו עשרות אלפי לקוחות שמחים יוצאים עם חיוך. קבלנו תגובות חמות מאנשים שהופתעו לטובה לראות שהמוצרים שנמכרים בשקל, הם מוצרים מהמגוון הרגיל של איקאה".
|
 |
 |
 |
 |
|
|