 |
/images/archive/gallery/108/620.jpg דרור שטרום
צילום: ארכיון מעריב  |
|
"הסכם של 3 הרשתות הגדולות עם חברת סדרנות אחת יפגע בתחרות" |
|
התאחדות התעשיינים: "אם 3 הגדולות יחתמו עם חברה אחת, ידלוף מידע שיווקי בין הרשתות" |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
יעל גרוס 5/7/2004 9:07 |
|
|
|
|
 |
התאחדות התעשיינים פנתה לממונה על ההג בלים העסקיים, דרור שטרום, בטענה כי 3 רשתות השיווק הגדולות למזון עומדות לחתום על הסכם סדרנות עם חברת סוריטייל מקבוצת מנפאואר. ההתאחדות טענה, באמצעות משרד עורכי-הדין עמית, פולק, מטלון & בן-נפתלי, ארז ושות', כי בעקבות כך חברת הסדרנות תשלוט ב-50% ממדפי המזון בארץ וכי הדבר יקל על העברת מידע שיווקי ומקצועי בין הרשתות-ובכך יביא להקטנת התחרות והגדלת כוחן של 3 הרשתות הגדולות. למעריב נודע כי אכן סוריטייל מנהלת פיילוט סדרנות ברשת קלאבמרקט ומקיימת מגעים עם שתי רשתות השיווק הגדולות: שופרסל והריבוע הכחול, לצורך חתימת הסכמי סדרנות. מסוריטייל נמסר בתגובה כי היא אינה מוסרת מידע על מהלכים עסקיים. גורמים המקורבים לחברה ציינו כי לחברה ידע וניסיון רב במידור מידע בין חברות מתחרות, ולכן מידע לא יעבור. מרשות ההגבלים העסקיים נמסר כי לא ברורה העילה בחוק שמכוחה מתבקש הממונה להתערב בהתקשרות בין רשתות השיווק לבין חברת הסדרנות. שטרום פרסם לפני שנה את עמדתו באשר לכללי התנהלות בין ספקים מרכזיים לבין רשתות השיווק. הממונה טען כי הנוהג שלפיו הספק המרכזי בכל קטגוריה שותף לסידור המדפים, נותן לו משקל רב מדי בקביעת תוצאות התחרות. התאחדות התעשיינים טענה אז כי לממונה על ההגבלים אין סמכות לקבוע בעניין ההתנהלות בין ספקים לרשתות. ייתכן כי התשובה הנוכחית של הממונה להתאחדות עונה באותו מטבע.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|