 |
 |
|
|
2.7 מיליון מאזרחי ישראל היהודיים משתמשים באינטרנט - ויותר מ-800 אלף משקי בית מחוברים לאינטרנט המהיר |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
אסנת כותן 24/6/2004 8:55 |
|
|
|
|
 |
בחצי השנה האחרונה נמשכה מגמת הגידול בהיקף ובתדירות של השימוש באינטרנט בישראל - כך עולה מנתוני סקר TIM - סקר האינטרנט התקופתי של חברת טלסקר TNS לאביב 2004. על-פי נתוני הסקר, בישראל כיום כ-2.7 מיליון משתמשי אינטרנט, המהווים 40% מהאוכלוסיה, לעומת 2.5 מיליון בנובמבר 2003. כ-950 אלף משקי בית יהודיים, המהווים 58% מכלל משקי הבית היהודיים, מחוברים לאינטרנט, מהם 86% ( כ-800 אלף
משקי בית) מחוברים לאינטרנט המהיר. 82% ( כ-2.2 מיליון ישראלים) משתמשים באינטרנט בתדירות יומיומית, ו41% גולשים כיום מעל 10 שעות בשבוע. סקר האינטרנט של טלסקר TNS הוא סקר תקופתי הנערך בקרב מדגם עדכני, ארצי ומייצג, של משתמשי אינטרנט בני 13 ומעלה. הסקר הנוכחי הקיף מדגם של 844 משתמשי אינטרנט מפיזור ארצי ומייצג של יישובים יהודיים בישראל. הסקר נערך באמצעות ראיונות טלפוניים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
עלייה בשיעור הגולשות
|
 |
|
 |
 |
 |
|
עוד עולה מהסקר כי 94% מכלל משתמשי האינטרנט נוהגים לגלוש מן הבית ו-58% נוהגים לגלוש (גם) ממקומות אחרים: 31% ממקומות העבודה, 19% מבתי "ס או אוניברסיטאות ו-27% ממקומות אחרים - חברים, בתי-קפה. בדיקת שימושי האינטרנט השכיחים ביותר מגלה עלייה מובהקת בגלישה באתרי חדשות/עיתונים ושימוש בדואר אלקטרוני. על-פי הממצאים, 94% מהגולשים משמשים באינטרנט לחיפוש מידע כללי (70%) ונתונים למטרות טיולים ונסיעות (59%), 82% משתמשים בדואר אלקטרוני, 73% לקריאת עיתונים וחדשות. 40% מכלל משתמשי האינטרנט (16% מכלל האוכלוסייה בישראל) דיווחו על ביצוע קניות ו/או הזמנת מוצרים או שירותים כלשהם באמצעות האינטרנט כהרגל או נוהג קבוע. 40% מכלל הגולשים מדווחים על קנייה/הזמנה כלשהי במהלך השנה האחרונה (ב-12 החודשים שקדמו לסקר), ו-12% על קנייה במהלך החודש האחרון (שקדם לסקר). הקונים והמזמינים מוצרים ושירותים באמצעות האינטרנט באופן קבוע הם יותר גברים מנשים (69% מכלל הקונים), יותר גילאי הביניים- 40-30 (46%), ויותר בעלי השכלה גבוהה (65%) ובעלי הכנסה מעל הממוצע (45%). הפרופיל הדמוגרפי של כלל הגולשים מאופיין ביותר גברים (56% לעומת 44% נשים ), גילאים צעירים וביניים עד 39 (61% לעומת 46% בכלל האוכלוסייה הבוגרת), ובעלי השכלה והכנסה גבוהות (מעל תיכונית ומעל הכנסה ממוצעת): 58% ו-38% ( לעומת 47% ו-31% באוכלוסייה ). עם זאת, כמגמה, נמצא גידול לאורך זמן בשיעור הנשים בקרב הגולשים (44% כיום לעומת 33% במאי 2002), בשיעור הגילאים הבוגרים (מעל 40 - 40% כיום לעומת 38% במאי 2002) וכן בשיעור בעלי ההשכלה התיכונית (39% כיום לעומת 36% במאי 2002) ואף בקרב בעלי הכנסה מתחת לממוצע (19% כיום לעומת 13% במאי 2002). משמעות הממצא היא שעם הזמן אוכלוסיית הגולשים מתקרבת יותר לפרופיל כלל האוכלוסייה.
|  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|