 |
/images/archive/gallery/114/572.jpg נתניהו בישיבת ממשלה
צילום: אי.פי  |
|
תקציב 2005: קיצוץ של 6 עד 8 מיליארד שקל |
|
קיצוץ גדול בתקציב צפוי גם בשנה הבאה. בתוכנית: פיטורים נוספים וקיצוץ במשרדי הממשלה ובמשכורות. המטרה: להבטיח עמידה ביעד הגירעון שנקבע - 3% לשנת 2005 |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
ליאור כגן 21/6/2004 7:49 |
|
|
|
|
 |
המאבקים חוזרים למשק בישראלי. תקציב השנה הבאה יביא איתו קיצוצים נוספים בשכר העובדים, ורבים עלולים גם לאבד את מקום עבודתם. כך נראה עכשיו, כאשר העבודה על תקציב 2005 נמצאת רק בתחילתה. משרד האוצר מגבש בימים אלה תוכנית קיצוצים לשנת התקציב הבאה, במסגרתה יצומצמו תקציבי משרדי הממשלה במקביל לרפורמות כלכליות נוספות. מדובר בקיצוץ גדול של 6 עד 8 מיליארד שקלים שעדיין לא גובש סופית, אך עלול לפגוע שוב בעובדי השירות הציבורי, בתקציבי הביטחון והבריאות ובפעילויות נוספות של הממשלה. מטרתו של הקיצוץ בתקציב הממשלה הוא להבטיח עמידה ביעד הגירעון שנקבע: 3% לשנת 2005. שר האוצר בנימין נתניהו גם התחייב שתקציב הממשלה לא יגדל ביותר מ-1% משנה לשנה. כדי להעביר את הקיצוץ בתקציב ייאלץ נתניהו לקבל את תמיכתו של ראש הממשלה שרון, ובמשרד האוצר חוששים כי החיכוכים האחרונים בין שרון לנתניהו על תוכנית ההתנתקות ישפיעו לרעה על תמיכת שרון בקיצוצים. במערכת הכלכלית מעריכים כי הקרב על תקציב 2005 יכלול שוב מאבקים מתוקשרים בין האוצר להסתדרות ומאבקים בתוך הממשלה, כאשר כל שר ינסה למנוע את הקיצוץ במשרדו. ככל הנראה, הקיצוץ לא יתמקד בתקציבי הרווחה שנפגעו מהותית בשנתיים האחרונות, אלא בתקציבי הביטחון והבריאות. הקיצוץ בתקציב נדרש למרות הגידול בהכנסות המדינה ממיסים. הסיבה נעוצה בסעיפים בתקציב שכבר היום ידוע כי הם צפויים להגדיל את ההוצאה הממשלתית הכוללת. בין הסעיפים הללו ניתן למנות את תוספות היוקר השונות, את השלב הבא ברפורמה במס שמגדיל גם הוא את ההוצאה הממשלתית ואת פינוי חבל עזה שמצריך גם הוא מקורות תקציביים. גם הקיצוץ בשכר עובדי המגזר הציבורי צפוי להסתיים בשנת התקציב הבאה ובכך להכביד על תקציב הממשלה. מסקנות אלו עולות במשרד האוצר שם מעדכנים בימים אלו את התחזיות, לקראת סיכום ההתפתחויות הצפויות במשק באמצע יולי. חודש אחר כך כבר יונח התקציב בפני הממשלה. ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי עדיין לא גובשה שום תוכנית ולא התקבלו כל החלטות לגבי תקציב המדינה לשנת 2005.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|