 |
ב-1 בדצמבר תתחיל סוף סוף לפעול בארץ מסלקת תשלומים מרכזית בין סוכני הנסיעות לחברות תעופה זרות (BSP). בשלב ראשון ישתתפו במערכת המסלקה המרכזית כ-45 חברות תעופה זרות והסכם המסגרת להפעלתה הושג בין התאחדות סוכני הנסיעות לבין חברות התעופה הזרות בישראל. במשך שנים לא יכלו ליישם בארץ את מערכת ה-BSP, שהיא מערכת סליקה חדשנית להעברת תשלומים בין סוכנים לחברות תעופה. הסוכנים מעבירים את כל התשלומים למסלקה המרכזית, וזו מחלקת את התשלומים לחברות התעופה, בהתאם למכירות שביצעו הסוכנים במטוסיהן. יישום המערכת בארץ לא התקדם בשנים האחרונות בעיקר בגלל התנגדות אל על, החוששת משקיפות בפעילותה העסקית באמצעות המערכת. אל על לא מסכימה לפעול במסגרת המסלקה ומעדיפה להפעיל מסלקה עצמאית משלה. לעומת זאת, חברות התעופה הזרות, שבארצותיהן פועלת השיטה כבר כמה שנים, לחצו על הסוכנים להפעיל מערכת כזאת גם בישראל. כל עוד סוכני הנסיעות היו קשורים בהתחייבויות הדדיות שונות עם אל על, גם הם התנגדו להפעלת המערכת. ברגע שהתחייבויות האלה בוטלו, נפתחה הדרך ליישום BSP גם בישראל. מהתאחדות סוכני הנסיעות נמסר, כי במסגרת מוסדות ארגון התעופה הבינלאומי – יאט"א והחלטותיה, מתקיימים לאחרונה מגעים מתמשכים עם נציגי חברות התעופה הזרות בישראל, שעניינם יישום מערכת BSP בארץ. "ההבנות אשר הושגו עד כה עם חברות התעופה הזרות, מאפשרות ליישם את הפרויקט כבר בסוף שנה זו, בכפוף למנגנוני יאט"א והחוק בישראל", מציין יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות. לדבריו, בקרוב, מתוכננת ישיבת העבודה האופרטיבית המשותפת הראשונה ליישום התוכנית. בישיבה ישתתפו נציגי חברות התעופה הזרות ונציגי הסוכנים, וכן נציג מיוחד מטעם יאט"א, שתפקידו העיקרי יהיה להבטיח שתהליך הקמת ה-BSP בישראל, ייעשה בהסכמה ובשיתוף פעולה בין הצדדים. "לא תהיה זו טעות לומר, שהפתיחות ושיתוף הפעולה פועלים לטובת שני הצדדים. אנו משוכנעים, שלאווירה החיובית תהיה תרומה ממשית ליחסי הגומלין שבין הסוכנים בישראל לבין חברות התעופה הזרות", אומר פתאל. מחברת אל על נמסר, כי "משיקולי עלות מול עלות המצב הקיים , חברת אל על החליטה שלא להצטרף להסכם. במידה וישתנה המצב, אל על תשקול שוב הצטרפות להסכם".
|
 |
 |
 |
 |
|
|