ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
דו"ח מזוז חשף הקשר בין מקא'ן אריקסון לאי היווני
מק'אן קשר בראל היו אמורים לזכות לשכר טרחה של 3.8 מיליון דולר בחמש שנים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
מיטל זדה
16/6/2004 14:00
בנובמבר 1998 החל אפל לרכוש שירותים מקצועיים בתחומים שונים במסגרת בחינת
רכישת האי היווני. במסגרת זו נערכו התקשרויות גם עם משרד הפרסום
מק'אן קשר בראל ועם חברת מקאן אריקסון העולמית. דברים אלו נחשפו אתמול במסמך המלא שפרסם היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מני מזוז, כשהחליט לדחות את המלצת הפרקליטות בעניין ראש הממשלה ומעורבותו בפרשה.
 
באותה התקופה בעלי המשרד היו צבי פרידמן (שישקו), אריה רוטנברג ואבנר בראל, שהספיקו מאז למכור את חלקם במשרד למקאן העולמית והמשרד הפך למק'אן אריקסון. עיקר העבודה נעשתה בשלב הראשון בתקופה שבין מרץ לאוקטובר 1999, בין שישקו לגלעד שרון.
 
שישקו מסר בעדותו במשטרה באפריל 2003, כי הוא ניהל מטעם משרד הפרסום את מתן השירותים לפרויקט בתחום של ייעוץ שיווקי, תקשורת שיווקית וסיוע בארגון מערך המכירות. לדבריו, איש הקשר שלהם לפרויקט והאחראי היה גלעד שרון: "כל חברה ששוכרת את השירותים שלנו מעמידה מולנו אנשים מטעמה שהם אחראים על התחום. זה היה גלעד שרון" כך אמר בעדותו במשטרה.
"גלעד שרון בילה אינסוף במשרדי"
מדו"ח המבקר עולה כי הפגישות עם גלעד שרון ושישקו התבצעו במשרד של גלעד במשרדי דודי אפל, או במשרדי קשר בראל, או אצל גורמים חיצוניים אתם נפגשו, לפי העניין. שישקו הוסיף בעדותו כי: "גלעד שרון בילה אינסוף שעות במשרדי. הקשר היה הדוק, ו(הוא)טיפל בכל התחומים הנוגעים לפרויקט". עוד הוא הוסיף כי גלעד היה בקשר עם הסניף האנגלי והיווני של מק'אן אריקסון, וגם עם אנשי קידום המכירות של מק'אן אריקסון.

הדו"ח של מזוז חושף את התעריף שגבה משרד הפרסום עבור שירותיו למיזם האי. התעריף עמד על אלף דולר ליום עבודה של יועץ בכיר, ו-750 דולר ליועץ בדרג ביניים. בחומר הראיות נזכר עובד בשם הווארד שקיבל 22,000 דולר בחודש, ובמקום אחר נזכר כי "מקאן קשר בראל" קיבלו 60 אלף דולר לחודש בשלב בו עסקו 4-3 אנשים מטעמם בפרויקט. לדברי שישקו, לפי תכנית עבודה שהגיש משרדם, הם היו אמורים להשתכר, כשכר עבודה, כ-3.8 מליון דולר במהלך 5 שנות הפרויקט.

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...