 |
חברת מעלות העניקה דירוג של AA מינוס לאיגרות החוב שתנפיק אגד, בהיקף של 70 מיליון שקל לתקופה של 12 שנים, ודירוג של A לסדרת איגרות חוב נוספת, בהיקף של 25 מיליון שקל לתקופה של 10 שנים. אגד תנפיק איגרות חוב באמצעות חברה ייעודית, ובהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים. איגרות החוב שמנפיקה אגד יגובו בתזרימי מזומנים מחוזה השכרה של נכס "מרכז תחבורה חוף הכרמל", שאת הבעלות עליו רכשה אגד מעיריית חיפה. אגד משלמת לעיריה דמי שכירות שנתיים של 11.8 מיליון שקל. כדי להגביר את בטחונם של מחזיקי האג"ח, תשעבד אגד את הנכס, וכן את הסכם השכירות ופוליסת הביטוח בשעבוד ראשון ושני. מעלות מציינת בדוח, כי אגד הינה מפעילת התחבורה הגדולה והמובילה בישראל. החברה מפעילה כ-1,300 קווי אוטובוס בפריסה ארצית, באמצעות כ-3,500 אוטובוסים ותשתית רחבה של חניונים, מוסכים ותחנות. מחזור ההכנסות של אגד מסתכם בלמעלה מ-2 מיליארד שקל בשנה (כולל סבסוד ממשלתי). במעלות מציינים, כי בשל התחרות פועלת אגד לצמצום מספר החברים, כדי להפחית את הוצאות השכר. בשנים 2003-2002 פרשו כ-500 חברים מאגד, כאשר החיסכון לחברה הוא כפול: אגד שוכרת פחות נהגים בהשוואה למספר החברים הפורשים, ובמקביל, עלותו של נהג שכיר נמוכה בכ-66% מעלות העסקת חבר. מעלות מעריכה את היחסים הפיננסיים הקשורים בהון העצמי של אגד כנמוכים מהממוצע, לנוכח העובדה כי לאגודה גירעון בהון העצמי בהיקף של פי 2 מסך הנכסים. רוב הפסדי החברה נובעים מהפרשת חברים ומהפסדים צבורים מהמחצית השנייה של שנות ה-80, כאשר בעשור האחרון (למעט שנת 1995) היתה אגד רווחית. עוד מצוין בדוח, כי המצב הבטחוני פגע בהכנסות אגד בשנים 2002-2001, עקב ירידה בביקוש לתחבורה ציבורית. המצב הבטחוני הביא את האגודה לרשום תזרים שלילי מפעילות שוטפת בשנים אלה, אם כי ב-2003 עברה אגד לתזרים חיובי משמעותי.
|
 |
 |
 |
 |
|
|