ללקוחות שכרטיסם נגנב. ההגמשה בלחץ בנק ישראל. החברה טענה שעד כה הוצאו ממנה כספים שלא כדין
דפדף בכלכלה
יהודה שרוני 6/6/2004 9:10
הנהלת לאומי קארד מגמישה משמעותית את נוהלי התשלום ללקוחות המתלוננים על מעשה רמאות בכרטיס האשראי שלהם. על פי בנק ישראל, חוק כרטיסי האשראי מחייב את חברות האשראי לפצות כמעט אוטומטית את הלקוחות המתלוננים שבאמצעות כרטיס האשראי שלהם הוצאו כספים שלא כדין. המדיניות החדשה נכפתה על הנהלת לאומי קארד בראשות המנכ"ל אריה היילווייל בחוסר רצון.
בחברה טוענים שעל פי המצב כיום גם אם הלקוח משליך את כרטיס האשראי לרחוב בצירוף המספר הסודי, לכאורה החוק מחייב לפצות את הלקוח אם מחשבונו נמשכו כספים. כאל וישראכרט נוהגות במקרים שבהם אינן משוכנעות באמינות גרסת הלקוח, לגרור אותו לבתי-המשפט. גם הפסיקה המשפטית אינה אחידה. המועצה לצרכנות מציעה ללקוחות שחברת האשראי סירבה לפצותם לייצגם בתביעות המשפטיות.