 |
קבוצת אפריקה ישראל, שבשליטת איש העסקים לב לבייב, מנהלת מו"מ מתקדם לצירוף חברת תשתיות אירופית גדולה כשותפה למכרז הרכבת הקלה בתל-אביב, בהשקעה של כ-1.4 מיליארד דולר. דיווח על המו"מ הועבר לוועדת המכרזים אפריקה ישראל מנהלת את המו"מ במקביל לסיכום עקרוני שהושג על צירופה של חברת הרכבות הסינית CCEC, שבבעלות ממשלת סין, כשותפה בפרויקט. אפריקה ישראל עומדת בראש קבוצת מטרו, הכוללת גם את סימנס מגרמניה וקואופרטיב אגד. חברת התשתיות האירופית, שצפויה להחזיק ב-20%-10% ממניות הקבוצה, תחליף את החברה הקנדית אייקון, שתפרוש מהמכרז. אייקון הקנדית שותפה לאפריקה ישראל גם בקבוצת דרך ארץ,זכיינית כביש חוצה ישראל. מכרז הרכבת הקלה בתל-אביב נחשב לאחד הפרויקטים הגדולים בתחום התשתיות שיבוצע בשנים הקרובות. במכרז יתמודדו 3 קבוצות - קבוצת מטרו, קבוצת אשטרום, הכוללת את שיכון ובינוי, אשטרום, אלסטום ויוונדי וקבוצת ספידן, שבה שותפים דייהו מדרום קוריאה,אנסלדו מאיטליה, שפיר הנדסה ו אביב. ועדת המכרזים הממשלתית אישרה באחרונה דחייה של 3 חודשים במועד הגשת ההצעות במכרז לנובמבר 2004. גורמים בקבוצות העריכו בסוף השבוע, כי תידרש דחייה נוספת. בחירת הזכיין צפויה להסתיים עד אמצע 2005, ולפי הערכות, הרכבת בתל-אביב תחל לפנות עד 2010.
|
 |
 |
 |
 |
|
|