ראשי > כלכלה > ריקי קליין





מיתוג רלוונטי
בפלאפון החליטו לנטוש את התדמית המיושנת לטובת התובנות הייחודיות של צרכני קהל המטרה
1/6/2004
:עוד בכתבה
החומרים ממנו עשוי המותג
מוצר נמצא על המדף. מותג נמצא במוח של הצרכן. כשחברה מחליטה למצב מחדש את המותג שלה (Brand Repositioning), היא מעוניינת לשנות את התמונה שקיימת במוחו של הצרכן על המותג. המיצוב הינו המיקום שתופס המותג במוחו של הצרכן ביחס למתחרים. התבססותו ברשתות סמנטיות והשתקפותו במפות תפיסתיות.

לכל מותג אישיות משלו שנבנית לאורך מחזור חייו. בשלב הפיתוח וההשקה יודגשו היתרונות הפונקציונאליים של המותג. בשלב הצמיחה תיבנה אישיות מותג חזקה שתאפשר לו להתבדל ממותגים מתחרים, ותוגדר אף תדמית החברה שמימנה נגזרת תדמית המותג. התדמית צריכה להתבסס על צרכים פונקציונאליים ואמוציונאליים של קהל המטרה.

בשלב הבגרות יהיה נתון המותג ללחצים רבים מסביבתו החיצונית, קרי: מתחרים רבים שנכנסים לשוק ונוגסים בנתח השוק שלו. התגובה בשלב זה הינה הרחבת הצעת המותג למוצרים חדשים. בשלב הדעיכה, קיימת ירידה מתמדת בהיקף מכירות המותג. אז, קיימות שתי אפשרויות: האחת, להשלים עם הדעיכה ולתת למותג למות; השנייה היא ניהול מחדש של מחזור חיי המותג. אם תבחר החברה באסטרטגיה השנייה היא תצטרך לאתר פערים הקיימים בין צרכי הצרכנים לבין מה שמציע המותג ולמצוא לו שימושים חדשים.

הסמליל החדש. משדר טריות, חיים, אופק ורוגע עמוק
החומרים ממנו עשוי המותג
פלאפון החליטה לנקוט באסטרטגיה זו: לנטוש את התדמית המיושנת והיוקרתית של המותג הוותיק שנמצא בשלבי דעיכה לטובת תדמית המשדרת אמינות, אותנטיות, צעירות, רעננות ופשטות שהן התובנות הייחודיות של צרכני קהל המטרה בהן נעשה שימוש.

החוקר אקר טוען כי מותג יחשב חזק ובעל שיעור קומה אם ייהנה מרמה גבוהה של
מודעות והערכה בקרב צרכני קהל המטרה, יהיה רלוונטי עבורם ומבודל היטב ממתחריו. מודעות ל"פלאפון" קיימת לו בזכות שמו. זאת משום ש"פלאפון" יצרה בעלות במוחנו על המילה המסמלת את כל ענף התקשורת הסלולארית.

הערכה מתכננת פלאפון לייצר בקרב קהל צרכניה על-ידי הקניית ערכי מותג כאמינות ופשטות. רלוונטיות מתוכננת להיות מושגת באמצעות הצגת מותג המספק שירות איכותי ומתמקד בלקוח. הוספת מותג התוכן "זום" מדגישה כי החברה מתאימה את עצמה במהירות וביעילות לטכנולוגיה המשתנה והעדכנית בתחום, ויוצרת ערך עבור לקוחותיה. את הבידול ינסו להשיג בעזרת שיטת "המסלול המשתלם" המשדרת אמפטיה והתחשבות בצרכן.
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


בוגרת תואר שני במינהל עסקים בקריה האקדמית קריית-אונו. בעבר כיהנה כמנהלת שיווק בחברת התעופה "לופטהנזה" וכיום עוסקת בייעוץ אסטרטגי בנושאי שיווק וניהול
  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך