 |
אליטליה הגישה אתמול בקשה לבג"ץ בקשה למתן צו ביניים שיורה למינהל התעופה האזרחית להתיר לה לפעול עם התוספת של 6 טיסות נוספות ל-14 הטיסות שהיא הפעילה בעונת החורף. בקשה שבתחילה אושרה, אך לאחר 12 יום בוטלה, ללא כל הסבר.
כמו כן, ביקש בא כוחה של אליטליה, עו"ד שאול בן חיים, לקיים דיון בעתירה שהגיש לבג"ץ ובה בקשה לבטל את החלטתו של שר התחבורה, המתבצעת באמצעות מינהל התעופה האזרחית, לקצץ בטיסות אליטליה לישראל.
בכך מצטרפת אליטליה לחברות לופטהנזה וסוויס, שגם הן הגישו עתירות לבג"ץ לפעול נגד החלטת משרד התחבורה לקצץ בטיסותיהן לארץ. ההבדל בין אלילטליה לבין לופטהנזה וסוויס הוא שאצלה חזר בו המינהל מהאישור שהוא נתן לאליטליה, ב-22 באפריל, להגדיל את מספר טיסותיה בשבוע מ-14 טיסות ל-20 טיסות בעונת הקיץ, ועתה הוא אוסר עליה להפעיל יותר מ-14 טיסות.
באליטליה לא רואים כל דרך לחזור אחורה, על מנת ליישם את ה'תיקון' של מינהל התעופה האזרחית, כפי שציין בזמנו איבו בנדי, מנהל אליטליה בישראל: "הסכם התעופה הדו צדדי בין המדינות מתיר לאליטליה ולאל על להפעיל בעונת הקיץ 20 טיסות בשבוע. אנחנו לא מוכנים לקבל הפרה חד צדדית של ההסכם הזה, וגם לא את הביטול הלא מוצדק של האישור להפעיל את הטיסות הנוספות".
ב-7 ביולי אמור להיפתח דיון בבג"ץ בעתירותיהן של לופטהנזה וסוויס, בנושא זה לאחר שהמינהל הישראלי דורש מלופטהנזה לקצץ 25 אחוז מהקיבולת שלה בקו לישראל, שמסוויס הוא דרש לקצץ 20 אחוז מהקיבולת.
|
 |
 |
 |
 |
|
|