 |
דבר הראשון שמושך את העין ב-A6 החדשה של אאודי הוא, כמובן, הפרצוף הייחודי שלה, שכאילו פוער לעומתך פה גדול ומשחר לטרף. וזה קצת משונה, מפני שחוץ מן הפרצוף הזה, נדמה שאאודי דווקא בחרה לעצב-כדרכה, יש לומר - מכונית סולידית בעלת רמזים ספורטיביים עבים. כמובן שמרגע שמתרגלים לפרצוף האגרסיבי שלה, קל מאוד להבחין בקפיצה העצומה שמהווה המכונית הזאת - כמעט בכל תחום - יחסית למכונית היוצאת. באותו רגע קל גם להבחין בשאיפות הברורות של אאודי להיצמד לעורפן של ב.מ.וו מסדרה 5 ומרצדס E קלאס. הדבר השני שמדהים ב-A6 החדשה הוא המימדים הגדולים שלה, ולא מדובר רק בסנטימטרים בטבלת הנתונים אלא במשהו שמאוד קל לתפוס גם בעין בלתי מזוינת. מי שהיתה הפחות-מרווחת בקטגוריה, הפכה עם הדור החדש שלה לגדולה מכולן, כמעט גדולה מדי מכדי להיות'מכונית נהיגה'. מהר מאוד גם מתגלה הדמיון בין A6 ( שהיא למעשה הבינונית בגודלה במשפחת אאודי) לבין האחות הגדולה וספינת הדגל המשפחתית, A8 החדשה . אבל רק כאשר מתבוננים ב-A6 מקרוב , וקצת יותר לעומק, אפשר להתחיל להעריץ את אנשי אאודי על האומץ שלהם לשחות נגד הזרם, וליצור מכונית שתופסת אותך דווקא בזכות האיפוק שלה. המלחמה של אאודי בעמיתיה הגרמנים מעולם לא היתה קלה, והקרב הספציפי הזה נראה כמעט אבוד מראש. ב.מ.וו, עם מכונית שהוכתרה כבר כל-כך הרבה פעמים כמכונית המנהלים וכמכונית הנהיגה הטובה בעולם, שיגרה בסדרה 5 החדשה כמות תחכום וטכנולוגיה שמספיקה לכל הדגמים של יצרנית רכב בגודל בינוני. בנוסף למרכב שבנוי בחלקו מאלומיניום, ה-5 החדשה עוצבה בסגנון שנוי במחלוקת, שמאפיין את כל מכוניות הדור החדש של ב.מ.וו, וזה הופך אותה למכונית שאי-אפשר להתעלם ממנה. מרצדס היא מרצדס, ו-E החדשה , יחסית, זכתה לעיצוב ספורטיבי וצעיר, שמכיל יפה את כל הערכים הטכנולוגיים של מרצדס. באאודי יכלו לעצב מכונית מאוד מוחצנת ובולטת, ויכלו גם לנצל את הידע העצום שצברו עם ה-8 וה-2 בייצור מכוניות בעלות מרכב אלומיניום. אבל אנשי אאודי לא בחרו בזה ולא בזה, ובכל זאת הוציאו תחת ידיהם יצירה קלאסית אך לא משעממת. חוץ מן הפה הגדול, כמובן, שאליו צריך להתרגל. . . מה שמעודד באמת הוא שהמהנדסים הגרמנים השקיעו הפעם את רוב המאמצים שלהם (לפחות במבחן התוצאה) בשדרוג משמעותי של היכולות הדינמיות של המכונית, כמו גם של רמת הנוחות ותחושת האיכות שהיא מקנה. על כמה מן הכבישים המשובחים של צפון איטליה לא נדרשו יותר מכמה פניות הדוקות ומתהדקות כדי להבין שאפילו עם גרסאות ההנעה הקדמית - שלא לדבר על גרסאות הקוואטרו כפולות ההנעה - אאודי באמת מצליחה לקרוא תיגר על ב.מ.וו ומספקת מכונית נהיגה משובחת.
|
 |
 |
 |
 |
|
|