 |
/images/archive/gallery/754/980.jpg
גראהם מלווינד, cc-by  |
|
|
הכנסייה הדנית קבעה: אין שום הוכחה לקיומו של הגיהנום, שבו מבלות נשמות החוטאים נצח נצחים |
|
|
 | דפדף בניו אייג' |  |
|
לירן לוטקר, שטוקהולם 25/3/2008 9:44 |
לירן לוטקר, שטוקהולם 25/3/2008 9:44 |
|
|
|
|
 |
האם יש גיהנום שבו מבלות נשמות החוטאים את הנצח? או האם מדובר בכלל במצב נפשי שבו אנו עלולים ללקות במהלך חיינו? השאלה כבדת המשקל הזו נידונה בלהט בימים אלה בכנסייה של דנמרק.
"גיהנום אינו מקום שבו מבלה הנשמה זמן בלתי מוגבל," אומר הכומר ג'ייקוב הולם. "אין כל סימן בתנ"ך לכך שקיים דבר כזה, ואי אפשר להפוך רעיון ערטילאי לעובדה קיימת." הכומר הסביר כי הוא מתכוון בדבריו לכך שתפיסת הגיהנום צריכה להיות מצב שבו אנשים במהלך ימי חייהם כאן בעולם הזה.
הדיון החל לאחר שהכנסייה הדנית הודיעה כי תמונת הגיהנום כמקום תת-קרקעי, שבו מבלות נשמות החוטאים את הנצח, אינה נכונה.
הבסיס להצהרה ולדיון שבעקבותיה מקורו בכלל בנורווגיה, שבה עומד פרויקט תרגום חדש של התנ"ך והברית החדשה בפני סיום. תיאולוגים שעמלו על התרגום פתחו בדיון על מהות הגיהנום, דיון שמצא את עצמו מהר מאוד מתפשט גם לכנסיות בדנמרק.
חלק מארגוני הנוצרים בדנמרק מתנגדים בתוקף לעצם הדיון, וכמובן דוחים על הסף את הרעיון שהגיהנום למעשה אינו קיים כלל.
"הגיהנום והשטן הם המכשירים להענשת נשמת האדם, אף לאחר מותו," הם אומרים. "ללא גיהנום אין גן עדן. התנ"ך מראה לנו את מה שהתיאולוגים מכנים דואליות. האור והחושך, הטוהרה והחטא, החיים והמוות."
עם זאת, חלקים אחרים בכנסייה רואים זאת באור אחר לגמרי, ואף אומרים כי "אין כל הוכחה בכתובים שהגיהנום הוא משהו ממשי." "הלימוד על קיום הגיהנום ומשמעותו התפתח בעיקר בזמן ימי הביניים. בברית החדשה אין כל אזכור למשהו שדומה בכל צורה שהיא לגיהנום," מסבירים באתר אחת מהכנסיות.
המחנות חלוקים בדעותיהם, הדיון סוער, אבל ההחלטה הסופית על גורל הגיהנום עדיין לא נראית באופק. "אלוהים נתן לנו את אהבתו הנצחית, לכן אין אדם שיכול להגיע למשהו כמו הגיהנום. לא משום שאיננו אמורים להיות שם, אלא מפני שאלוהים מרים אותנו עוד לפני שאנחנו נופלים," מסכם הבישוף יאן לינדהארט.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|