 |
/images/archive/gallery/877/389.jpg יוחנן המטביל, מפוענח
 |
|
|
קבוצת חוקרים טוענת שלאונרדו הצפין בציוריו דמויות תנ"כיות, שאותן אפשר למצוא בעזרת ראי. הוותיקן לא השתכנע |
|
|
 | דפדף בניו אייג' |  |
|
עלמה גור 11/1/2008 11:15 |
|
|
|
|
 |
ידוע שליאונרדו דה וינצ'י פיתח מעין כתב מראה ומילא בו אלפי דפים. קבוצת תיאורטיקנים שמאיימת בעוד "קוד דה וינצ'י" אחד, לוקחת את העניין הזה צעד קדימה וטוענת שברבות מיצירות האמנות של הגאון האיטלקי חבויים מסרים שניתן
לגלותם רק באמצעות הצבת מראה במקומות מסוימים על פני היצירה.
בקרוב ייצא ספר שכתבה אותה קבוצת תיאורטיקנים המאמינה שדמויות תנ"כיות מתחבאות ביצירות האמנות של האיש. המפתח לפיצוח הקוד הוא כאמור שימוש מראה. כאן תוכלו לראות דוגמאות ליצירות כאלה. אם למשל תמקמו מראה בנקודה מסוימת בציור של מונה ליזה וגם בציור שנקרא "הבתולה, הילד והקדושה חנה" תוכלו לראות דמות שמזכירה את דארת' ויידר מ"מסע בין כוכבים". לדעת התיאורטיקנים היא מייצגת את אלוהים, לא פחות.
אם תמקמו ראי, טוענים החוקרים, על כפות ידיו של ישו בציור "הסעודה האחרונה" יתגלה בפניכם הגביע הקדוש.
דה וינצ'י מילא אלפי דפים בכתב שנכתב מימין לשמאל וכל האותיות בו היו הפוכות. חוקרים רבים מאמינים שהאמן הגאון, שהיה שמאלי, פשוט יצר כתב יד יעיל יותר עבורו. הוגו קונטי, חוקר היסטוריה מטעם עצמו שעומד בראש קבוצה שנקראת " המראה של הכתבים והציורים הקדושים", סבור שבכתב המוזר טמון מפתח לדימויים סודיים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
 |
/2 |
|
|  |
|
|
 |
 |
 |
 |
|
הוותיקן דורש הוכחות
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"קל למצוא דימויים בלתי נראים בציוריו של ליאונרדו דה וינצ'י. רבות מהדמויות שלו נראו בוהות בחלל. למעשה הן מציינות היכן למקם מראה על מנת לראות את אותם דימויים", אמר קונטי לחדשות דיסקאברי. למשל, בציור של הסעודה האחרונה הקדוש ג'יימס אינו מביט בפניו של יהודה איש קריות אלא אל המקום שבו ניתן לראות את הגביע הקדוש רק באמצעות מראה שתונח בין כפות ידיו של ישו.
אם יוצא לכם לבקר במוזיאון הלובר בפריז נסו למקם מראה על הציור של יוחנן המטביל, בדיוק במקום שאליו מצביע הקדוש. אתם תראו אישה נשענת על עץ. קונטי מאמין שזהו עץ החיים ושהדמות משלבת גבר ואישה, כלומר את חווה שנוצרה מגופו של אדם.
"כל הדימויים החבויים האלה קשורים למסר סודי שהאמן השאיר אחריו. הם מייצגים את המשלים של בראשית ושל הברית החדשה ופותחים את הדלתות לדרך חדשה לקריאת יצירות האמנות האלה", אמר קונטי. קונטי סבור שלדה וינצ'י ולאמני רנסאנס אחרים היה ידע הקשור במשלים שהוזכרו במקומות שונים בספרי הקודש ובכתביו של הפילוסוף פילון האלכסנדרוני מהמאה הראשונה לספירה.
"כל הדימויים קשורים להסברים שניתנו על ידי פילון, המגלה שהתנ"ך הוא ייצוג סמלי של ההיסטוריה של התבונה האנושית", אמר קונטי. "אדם הוא התבונה ששוכנת בתודעתו של כל בן אנוש, בעוד חווה היא הרגישות הגופנית. הדימויים החבויים בציורים מספרים את הסיפור הזה וניתן לראותם רק באמצעות מראה על ידי מי שהינו חד ראיה".
תגובת הוותיקן לתיאוריה החדשה היתה שהמחקר דורש "הוכחה מוצקה" ועליו להיתמך על ידי מבקרי אמנות. לעומת זאת העיתון היומי האיטלקי Il Giornale פטר את הרעיון וכינה אותו "תופעה פסיכולוגית". "המוח שלנו מנסה לתת משמעות עקבית כשניצבות מולו דמויות מעורפלות, כפי שקורה כשאנו מביטים בעננים בשמים", נכתב בעיתון.
החליטו בעצמכם
|
 |
 |
 |
 |
|
|  | /2 | | |  | | |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|