דיווח: פייסבוק תיכנס בחודש הבא לשוק הטלוויזיה

פייסבוק מעוניינת להתחרות גם בערוצי השידור המסורתיים וגם בחברות כמו נטפליקס. בלומברג: תוכניות הטלוויזיה הראשוניות של החברה יעלו לאוויר באמצע אוגוסט

אסף גולן | 27/7/2017 11:18
ענקית הטכנולוגיה והמדיה החברתית פייסבוק עובדת במלוא המרץ על כניסה לתחום הטלוויזיה - ובסוכנות הידיעות בלומברג דיווחו אתמול שבאמצע החודש הבא, אוגוסט 2017, תעלה החברה תוכן טלוויזיוני ייחודי בהפקתה לרשת. החברה לא מתכוונת להפעיל ערוץ שידור רציף, כמובן, אלא להעלות תוכניות וסדרות ייחודיות אל הרשת החברתית, כך שהגולשים יוכלו בין כתיבת סטטוס לקריאת התגובות לראות גם סדרות חדשות.

האינטרס של פייסבוק בתחום הוא כלכלי מובהק. "בשנת 2017, נתח השוק של הפרסום בטלוויזיה עומד על 77 מיליארד דולר", אמר בריאיון לפוקס ניוז האנליסט הכלכלי הבכיר יאן דוסון. "זה סכום שיוצא מנתח השיווק של העולם הדיגיטלי. לכן בחברה החליטו להיכנס לתחום הטלוויזיה: כדי להשתלט גם על הנתח הזה. ככל שהחברה תגרום לגולשים לחיות אך ורק בעולם של פייסבוק, ולא לצאת ממנו בשום מצב, ככה היא תרוויח יותר כסף".
 
Kevin Saff, cc-by-sa
איש גולש בפייסבוק Kevin Saff, cc-by-sa

בין התוכניות שהחברה מתכננת להעלות, כך לפי שמועות ודיווחים, נמצאת תוכנית בהובלתו של מייק רואו, שיצא למסע ברחבי ארה"ב בעקבות פעילות קהילתית. תוכנית אחרת תעקוב בסגנון תוכניות מציאות אחר לבאר בול, אביהם של שחקני הכדורסל לונזו (מלוס-אנג'לס לייקרס), ליאנג'לו ולמלו. עוד כעשרים תוכניות נמצאות בקנה לשחרור הקיץ, אך לוח השידורים - דהיינו, לוח הזמנים להעלאת התכנים לרשת החברתית - טרם פורסם.

בעבר הכחיש בתוקף מנכ"ל הרשת החברתית ומייסדה, מארק צוקרברג, את המחשבות על הכנסת תוכני טלוויזיה ממשיים מטעמו אל פייסבוק. בסטטוס זועם שכתב אחרי הבחירות בארצות הברית כתב צוקרברג כי "חדשות ומדיה הם לא הדברים העיקריים שאנשים עושים בפייסבוק, ולכן אני מתפלא כשאנשים מתעקשים להגיד שאנו מפיצים חדשות או תוכני מדיה. יש לנו פלטפורמה חשובה שמאפשרת הגשת תכנים, אבל זה הכול. כמו שחברה שנותנת שירות לחללית אינה חללית בעצמה, כך פייסבוק אינה חברת חדשות או מדיה".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים