זמן הנסיעה מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו יעמוד על חצי שעה?
חברת הטכנולוגיה של איש העסקים והממציא אלון מאסק ביצעה ניסוי ראשון במערכת תחבורה זולה, שתאפשר הנעת סחורות ונוסעים ביבשה במהירות שיא ובלי הוצאות אנרגיה ותחזוקה גבוהות
הקושי המרכזי בהעברת המטענים ובני אדם היא העלות הגבוהה של הדרך. בין אם בהטסה או באנייה ובמקרה של הובלה במשאיות או באוטובוסים, ההוצאות על הדלק הן רבות, כמו על התחזוקה, וכן זמן העברה הוא קריטי.
מתכנן לייסד מסלול תחבורה יבשתי. אלון מאסק.
צילום: AFP
כעת מתכנן מייסד החברות PayPal, 'טסלה מוטורס' ו'ספייס איקס', איש העסקים האמריקאי אלון מאסק, לייסד מסלול תחבורה יבשתי בו ינועו מטענים ונוסעים במהירות של 750 מייל לשעה (2100 קמ"ש).
חברה בבעלותו של מאסק ערכה לאחרונה ניסוי במדבר נבאדה והפעילה כלי רכב שנע במהירות של 70 מייל לשעה (112 קמ"ש) במשך 5 שניות בריחוף מגנטי. החברה יצרה אב טיפוס של גליל מנהרה עם אוויר בלחץ נמוך, וכלי הרכב, שגם הוא אב טיפוס ראשוני, נע במהירות על ידי הנעה מגנטית בלי חיכוך.
המטרה הבאה של החברה היא להגדיל את המהירות ל-250 מייל לשעה (402 קמ"ש) ואז למהירות השיא של 750 מייל לשעה. לדברי מאסק "מדובר בחיבור של טכנולוגיית טיסה והכבישים הבין עירוניים. נוכל להעביר כך אנשים ומטענים במהירות שיא שדומה למהירות של מטוס קונקורד בשילוב טיל, וזאת מבלי להמריא ולבזבז אנרגיה רבה".
החברה החדשה גייסה עד כה 160 מיליון דולר ממשקיעים בדובאי, רוסיה צרפת וארצות הברית. צורת המעבר החדשה הזו תצמצם באופן משמעותי את זמן המעבר בין מקומות מרוחקים. לדוגמה, בין זמן המעבר בין לונדון לאדינבורו עשוי להיות 45 דקות בלבד, ובין לוס אנג'לס לסאן פרנסיסקו, זמן הנסיעה יהיה כחצי שעה.
כמו כן, החברה ציינה כי המערכת תהיה קלה לתחזוקה בצורה משמעותית יותר מרכבות ומטוסים, והאנרגיה שתתבזבז בכל נסיעה תהיה דומה לאנרגיה שאדם מבזבז על נסיעת אופניים.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg