הטיסה איחרה לכם? Claimitיתבע עבורכם את הכסף
אתר חדש שהחל לפעול בארץ יתבע עבורכם את הפיצויים שמגיעים לכם בעקבות איחורי וביטולי טיסות. האתר משלם לתובע מראש, פוטר אותו מדמי טרחה ומרוויח 25 אחוז מסכום התביעה כשהוא טפל בכולה לבד
הכל התחיל מנסיעה המשפחתית של ראלף פיס, יהודי ציוני מבלגיה לחופשה בישראל. הטיסה לארץ התעכבה במשך חמש שעות ובסופו של דבר אמרו לאנשים המיואשים שהטיסה התבטלה תחזרו מחר. פרוש הדברים שראלף נאלץ לוותר על מפגש חברים שהיה אמור להיות במיוחד עבורו באותו ערב בתל אביב, להשכיר רכב ולשהות לילה במלון בבריסל.כשחר מבלגיה הוא פנה לחברת תעופה וביקש פיצוי כל שהוא על כך אך הם נפנפו אותו בנימוס. ראלף לא ויתר ופנה לעורכי דין ולאחר מאבק ממושך הסכימה חברת התעופה להעביר לו פיצוי. במהלך המאבק המשפטי נודע לראלף שיש חוק של האיחוד האירופאי שמעטים יודעים עליו שמחייב את חברת התעופה מאירופה לשלם פיצוי לנוסעים שטסו מאירופה לכל יעד בעולם והיה וטיסתם התעכבה מעל לשלוש שעות/ התבטלה.

אולם בפועל כשאזרחים באים לדרוש את הפיצוי חברות התעופה משתמשות מאחורי נימוקים כגון מקרי חירום או נסיבות יוצאות מן הכלל על מנות לחמוק ככל הניתן מתשלום . ראלף אמר לעצמו "אני לאחר מאבק משפטי הצלחתי.
מה קרה לשאר הנוסעים שהיו איתי בטיסה ובכלל מה קורה עם כל אלו שחברות התעופה דוחות אותם בקלילות וכך למעשה נולדה Claim It שמטרתה להביא את הפיצויים לאותם נוסעים שטיסתם אחרה. בין לילה הסיפור אודות החברה נפוץ כמו אש בשדה קוצים. כך ש Claim It ששינתה במהרה את כללי המשחק באירופה הצליחה להילחם נגד אותן חברות ענק ולהביא את הכסף לאזרחים. כיום ראלף הוא דמות ידועה בתחום צרכנות תעופה ומוזמן לאולפני טלוויזיה ביבשת על דיונים בנושא של תעופה ומעבר לכך .
כיהודי ציוני הסניף הראשון מחוץ לאיחוד האירופאי נפתח לאחרונה בישראל במעמד השגריר הבלגי וכבר אנשים זכו לראות בחשבון הבנק את הפיצויים המגיעים להם.
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
כיצד זה עובד:
הרגולציה באיחוד האירופי מחייבת את חברות התעופה לפצות את הנוסעים בסכומים קבועים עפ"י המרחק שטסו - החל מ- 250 אירו פיצוי לטיסות הקצרות מ-1500 ק"מ ועד 600 אירו פיצוי (כ-2600 ₪) לטיסות שאורכן מעל 3500 ק"מ. דוגמאות: אם טיסה של אל על ללונדון איחרה בשלוש שעות ודקה לנוסע לא מגיע פיצוי אולם בכיוון ההפוך אם טיסת אלעל מלונדון לתל אביב איחרה מגיע לנוסע פיצוי. אם טיסה של חברה מאיחוד האירופאי מתאחרת לכל מקום בעולם מגיע פיצוי.
מה Claim It עושה?
Claim It מעמידה לרשות הלקוחות צוות עורכי דין המתמחה בנושא ומעל הכל חברת Claim It לוקחת על עצמה את תשלום ההוצאות הכרוכות בהליכים משפטיים כמו עלויות עורכי דין, הוצאות שילחים אגרות משפט וכו. וזאת על בסיס אין תוצאה לא שילמת כך שהלקוחות נמצאים באפס סיכון. רק לאחר שההליך הסתיים בהצלחה החברה גובה 25% עמלה.
החברה פועלת באירופה כבר למעלה משנתיים, וכבר הצליחה להשיג עבור לקוחותיה באירופה מיליוני יורו כפיצוי ועוד מיליונים רבים נמצאים בהליכי תביעה מול חברות התעופה.
בימים אלו claim it משיקה מסלול חדש בישראל - מסלול תשלום מהיר ללקוח על סך 25% מהפיצוי ללא קשר לתוצאות הסופיות כלומר הפסדים או רווחים יהיו תחת אחריותה של claim it הסכום יתקבל אצל הלקוחות תוך חמישה ימי עסקים בלבד. כאמור, מבקש הפיצוי אינו צריך לנקוט בשום פעולה מעבר למילוי הפרטים באתר ואינו נדרש לשלם כלל עבור השירות. פרק הזמן שניתן לבקש את הפיצוי הוא בין שנתיים (בישראל לדוגמה) לשש שנים במדינות כמו בבריטניה וספרד. ראלף אומר כי "עפ"י הערכות החברה הסכום הניתן כרגע לדרישה ע"י הישראלים נאמד בכ-300 מיליון שקלים".
כיצד פונים:
את הבקשה מגישים באמצעות אתר החברה – שם יש למלא פרטים בסיסיים כגון שם חברת התעופה, תאריך ומספר טיסה וכו'. במידה ואכן יימצא שהנוסע חווה עיכוב בטיסה של מעל לשלוש שעות תיפתח תביעה כנגד חברת התעופה והחברה תנהל את כל ההליכים עד לקבלת הפיצוי, זאת ללא כל תמורה מצד המבקש.
לדברי ראלף פיס, מנכ"ל החברה "אנו גאים ומתרגשים להשיק את פעילות החברה כאן בישראל עם אתר בעברית, המושק היום, ושמאפשר גישה נוחה וקלה לישראלים. אנו מקווים להמשיך בהצלחה את מה שהתחלנו באירופה – השגת פיצוי הולם ללקוחותינו שנאלצו לחוות עיכובים או ביטולים של טיסות בדרכם ליעדם. הישראלים הנם צרכנים נבונים שמודעים לזכויותיהם. אין לי ספק שהקהל בישראל ידע לנצל את הזכויות המגיעות לו ולבקש את אשר מגיע לו".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg