איך ומתי משווקים סטרטאפ כדי שיהפוך למנצח
כל סטארטאפ מצליח מתחיל משילוב של רעיון, צוות מצוין, כסף חכם, מוצר טוב וקצת מזל. להלן מספר עצות שיעזרו למזל
כיזמים או חלק מצוות הקמה של סטארטאפ או אפילו אחראים על פרויקט חדשני במקום העבודה, אתם חייבים לדעת איך לבנות וכיצד לספר את הסיפור של הסטאראפ שהקמתם. אותו הסיפור, אם יסופר כראוי, ישמש מצפן בדרך הארוכה שיעבור הסטארטאפ, ויסביר למשקיעים, שותפים עסקיים ומשתמשי קצה את מהות העשייה שלכם.הוא גם זה שיספר לכם, היזמים, מתי הזמן הנכון ביותר להשיק את המוצר שלכם. החיים זה לא מאסטר שף, כך שאין ממש מתכון ברור לרגע הנכון שבו אפשר להגיד שלום לתנאי המעבדה ולצאת עם המוצר לעולם האמיתי, אבל יש כמה דברים שחשוב לבדוק, רגע לפני שגוזרים את הסרט:
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

חברה מציגה את פיתוחיה
יח''צ
ודאו שכל הפיצ'רים מספיק אפויים –אם יש פיצ'ר במוצר שלא "מנגן" כמו שצריך, תשקלו ברצינות להשאיר אותו מחוץ לגרסת ההשקה, ולצאת החוצה רק עם מה שעובד פרפקט. החוויה הראשונית של משתמש עם המוצר שלכם היא קריטית להצלחה בהמשך.
תהיו מוכנים לכל תרחיש – קחו בחשבון שכל מה שיכול לקרות יקרה – אף משתמש לא יגיע, השרתים יקרסו, העברית תתהפך, המכשיר הסיני ההוא שלא טרחתם לבדוק עליו מתגלה כפופולרי במיוחד בקרב המשתמשים שלכם – חשוב להיות ערוכים. יש עוד תרחיש שכדאי להתכונן אליו – שהמוצר שלכם יהיה הצלחה מטאורית מהרגע הראשון – אז המבחן האמיתי שלכם יהיה להצליח לעמוד בעומסים!

מתוך אירוע להצגת סטארטאפים
ג'יימס דנקן דייוידסון/אוריילי מדיה
ודאו שהסיפור שלכם מספיק סקסי – הסיפור שלכם צריך להגיע לכמות גדולה של אנשים במהירות. חלק ייחשפו אליו ברשתות החברתיות, וחלק בעיתון או באתר החברה. הסיפור צריך להיות מספיק מעניין ורלוונטי כדי לתפוס את העין, להיקלט, להיזכר ושניתן יהיה לחזור עליו בקלות. אחרי שכל זה קורה, הסיפור צריך להדהד מתוך חוויית השימוש הראשונה במוצר, כדי שה"מתעניין" יהפוך ל"משתמש", שיהפוך ל"שגריר" של המוצר שלכם.
תפנו את הלו"ז שלכם – אם עד עכשיו הסטארטאפ שאב לכם כל רגע פנוי, בשנייה שתשיקו את המוצר, זה רק הולך להיות יותר תובעני. פתאום זה לא רק המפתח ההוא, והמעצבת ההיא – עכשיו יש משתמשים, ויש להם תקלות, תלונות, רעיונות, שאלות והמון פרגון – וכל אלה גוזלים המון זמן, אבל חשובים במיוחד בחודש הראשון שלאחר ההשקה. אז תכינו את המשפחה והחברים לכך שאתם הולכים להתעסק בבייבי החדש 24/7, לפחות עד שילמד ללכת לבד.
דברו על זה – לא סתם אומרים שסטארטאפ הוא קודם כל צוות – בשבועות ובחודשים שלפני ההשקה, וגם לאחריה – דברו ביניכם, תתייעצו עם גורמים חיצוניים ותריצו את התרחישים השונים של מהלך ההשקה. אתם ורק אתם מנצחים על המהלך המורכב הזה, שכל החלקים בו צריכים לנוע יחד. הכנה מוקדמת, תיאום ביניכם וחלוקת תפקידים ברורה יהפכו את ההשקה לחוויה טובה, ויגדילו את הסיכוי של המוצר להצליח.
וזכרו - לא משנה מה יקרה בדרך – סיפור ש"עושה שכל" עתיד להוביל את המיזם שלכם בכיוון נכון עבורכם.
הכותב הוא, איש תוכן דיגיטלי שירצה בנושא הצעדים הנכונים להשקת סטרטאפ במתחם פאוורבול, בפארק המדע נס ציונה ב-3.5.16.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg