700000 גולשים נחשפו לקמפיין נגד בריונות ברשת
הצלחה גדולה לפוסט ייחודי שפרסם המשרד לביטחון הפנים נגד בריונות ילדים ברשתות החברתיות
פוסט שעלה לדף הפייסבוק של המשרד לביטחון הפנים בשבוע שעבר: מה שקורה "בוואטסאפ לא נשאר בוואטסאפ!", זכה לחשיפה עצומה ברשת, של למעלה מ-700,000 גולשים וזאת ללא קידום ממומן. כחלק ממערך ההסברה והדוברות של המשרד לביטחון הפנים בתחום העלאת המודעות לסכנות ברשת, העלה המשרד פוסט המציג צילום מסך של קבוצת וואטסאפ שכותרתה "לא מדברים עם איתי השמן".
הפוסט של המשרד
יח''צ
הפוסט כלל קריאה לגולשים - כולנו יחד נגד בריונות ברשתות החברתיות! ויחד עם זאת הפנייה למדריכי שימוש נכון ברשת באתר המשרד. מעבר לחשיפה העצומה של מאות אלפי הצופים, זכה הפוסט ל 12,000 לייקים, 4,500 שיתופים ואלפי תגובות.
עוד כותרות ב-nrg:
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
הכרזה עוצבה על ידי דור ברכר, במסגרת תחרות כרזות בשיתוף בוגרי ‘הבצפר’, כחלק מקמפיין ויראלי של המשרד לביטחון הפנים למאבק בביריונות ואלימות ברשת. מטרת התחרות הייתה לקידום המודעות למניעת אלימות ובריונות ברשת. במשרד לביטחון הפנים מציינים כי "המרחב הווירטואלי מהווה המשך טבעי לחיי היומיום שלנו. אנו וילדינו גולשים ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות, משתמשים בטלפונים חכמים ובאמצעים דיגיטליים נוספים בכל עת. בעולם זה חשוב להכיר את היתרונות לצד הסכנות ולחנך את ילדנו לגלישה נבונה ואחראית". התחרות התקיימה בחסות המשרד לביטחון הפנים ובשיתוף משטרת ישראל.
כל ילד רביעי נפגע
מסקר שהוזמן על ידי המשרד לביטחון הפנים בשנת 2015 עלה כי:
כל ילד רביעי בישראל נפגע מאלימות ברשת.
כל ילדה עשירית חווה הטרדה מינית ברשת.
מתוך כלל הנפגעים כל ילד שלישי נפגע לפחות פעמיים בשנה.
כ 40% בקרב הנפגעים לא דיווחו לאף גורם על התופעה.
רק 2% אחוז מהנפגעים דיווחו למשטרה.
כ 30% מהנפגעים שלא דיווחו טענו שהתביישו לדבר על כך או שלא רצו שהוריהם יגלו על כך.
כשני שליש מהנפגעים שלא דיווחו טענו כי לא היה נראה להם חשוב לדווח.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg