סטודנטים משנקר מפתחים משחקים שמטרתם שינוי חברתי

שיתוף פעולה בינלאומי ראשון מסוגו בין שנקר לימודי חוץ ואוניברסיטת MIT: פיתוח משחקים דיגיטליים שמטרתם לעורר מודעות חברתית. ההשקעה בפרויקט: כחצי מיליון ש"ח

אסף גולן | 5/7/2015 18:40
שיתוף פעולה בפרויקט ראשון מסוגו בין התכנית לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב בשנקר לימודי חוץ ומעבדת המשחקים  Game Labשל אוניברסיטת  MIT. מדובר בפרויקט בינלאומי לפיתוח משחקים דיגיטליים שמטרתם לטפח שינוי ולעורר מודעות חברתית.

בתחילת הקיץ יצאו לארה"ב תריסר סטודנטים ובוגרים מהקורס לעיצוב ולפיתוח משחקי מחשב והנדסת תוכנה משנקר, שנבחרו על ידי צוות המרצים שלMIT . הם חברו לסטודנטים מאונ' MIT לצוותים משולבים שיפעלו ויעבדו במעבדת המשחקים של האוניברסיטה הממוקמת בקיימברידג'. מטרת הצוותים היא לפתח משחקי מחשב דיגיטליים, שיטפלו בסוגיות חברתיות ואתגרים איתם מתמודדים ילדים, בני נוער ובוגרים בעולם האמיתי. מדובר במגמה הולכת וגוברת בעולם המשחקים.

nrg ניוזלטר דיוור יומי

עוד כותרות ב-nrg:
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
-מנכ"לית איגוד נשות השוטרים: "להצמיד עו"ד לכל שוטר"
-ג'ון קרי וזריף נפגשו: "מעולם לא היינו קרובים יותר"

הפרויקט בניהולם של ד״ר ורד פנואלי, מייסדת ומנהלת תחום משחקי מחשב בשנקר לימודי חוץ, חוקרת. כותבת ומרצה על נושאים של מדיה, עיצוב ותרבות המשחקים הדיגיטליים; וסקוט אוסטרוויל מייסד ומנהל קריאטיבי של Learning Games Network, וב"ארקייד" המשחקים החינוכיים של MIT. אוסטרוויל מתמקד בפיתוח ועיצוב משחקים בעלי תכנים ואלמנטים חינוכיים. מנהלי הפרויקט מתעדים להציג בתום הקיץ חמישה אבי טיפוס פעילים למשחקים על פי התמה שנבחרה לסדנה.

 
צילום מסך
משחקים חברתיים צילום מסך


השנה הנושא הוא "בית-"HOME. בין המשחקים שיפותחו בסדנה יהיו כאלו שיעסקו בחוויית השכונה ובאפשרות להכיר ולקשר בין שכנים באמצעות משחק. בערכים של בית ומה הופך נכס לבית. ובהקשר דומה, משחק אחר יעסוק בחוויית הנטישה של בית בעקבות אסון. בשנים האחרונות יציאתם של משחקים בתחום, דוגמת המשחק Never aloneזוכה פרס BAFTA (האקדמיה הבריטית לאומנויות הקולנוע, הטלוויזיה ומשחקי מחשב) שהופק בשיתופה של הקהילה האסקימואית באלסקה במטרה לשמר את התרבות והפולקלור של ילידי אלסקה עבור הדורות הבאים.

פרויקט נוסף ברוח דומה הוא פרויקט Yijala Yalaבאוסטרליה המעודד הפקת משחקים המשמרים את התרבות האבוריג'ינית. זאת לצד ז'אנר הפורח בשנים האחרונות של משחקים אקספרסיביים כדוגמת Depression quest  הבא לתעד חוויה אישית של דיכאון או Dis4ya מאת אנה אנטרופי המתעד את תהליך שינוי המין שעברה. ופיתוח ישראלי של שירי בלומנטל המשחק ונוס מוילנדרוףבמחאה על הקודים של החברה בת ימינו - רזה הוא יפה.

 
קטעים נוספים


עודד חי, ראש המחלקה ללימודי חוץ בשנקר אמר כי: "שיתוף הפעולה עם אונ'MIT  נוצר כתוצאה מזיהוי מגמה מתפתחת במסגרתה נעשה שימוש בטכניקות עיצוב ופיתוח משחקים לטיפול בסוגיות חברתיות. וכן על מנת לתת מענה לצורך בשוק ולמפתחים הישראלים, בשנה הבאה כחלק מתכנית הלימודים נכלול גם קורס שיעסוק בפיתוח משחקים תכליתיים עם מרצים מאוניברסיטת MIT".

הפרויקט בתמיכתו של ד"ר אברהם כדר, מייסד ומנכ"ל חברת "בריינפופ" חברת התוכן החינוכי הבינלאומית המציעה תוכן באנימציה, באמצעותם מסבירים לילדים מושגים ותופעות שונות בפשטות ובבהירות, באופן המעורר סקרנות והופך את הלימוד לחוויה מהנה ואפקטיבית עבור ילדים. GameUp הוא פורטל משחקים חינוכיים של בריינפופ שמורכב מתכנים שעוצבו ע"י החברה ותוכן שנאסף משותפים, כולל MIT Education Arcade.

במהלך השנים, ד"ר כדר הוביל פיתוח של פרויקטים חינוכיים בעלי גישה רב תחומית. עיצוב דיגיטלי מתקדם וחווית משתמש ברמה הגבוהה ביותר הם אבני יסוד של גישה זו. במקביל, ד"ר כדר שיתף פעולה במשך שנים רבות עם מעבדת המדיה של MIT  ובעיקר עם סקוט אוסטרוויל, לאחרונה אוחדו כוחות עם פרופ' יולי תמיר, נשיאת שנקר, לשפץ את בניין האריזה הישן בקמפוס, זאת במטרה להקים מעבדת מדיה ברמה עולמית ע"ש מיכל ואברהם כדר בה יטופחו מעצבי משחקים צעירים.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

המומלצים

מרחבי הרשת