ראשי > סטייליסימו > אופנה > כתבה
בארכיון האתר
יותר מדי אבקת גועל
שום פרובוקציה או מין אוראלי לא יהפכו את הבגדים של ZIP למשהו שראוי ללבוש
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
איתי יעקב
25/11/2004 15:31
סיכוי גדול שלא תזכו לראות את סרטון הפרסומת
החדש של מותג האופנה "ZIP". זאת בעקבות
החלטת מועצת הרשות השנייה, שביקשה מהחברה וממשרד הפרסום "לין&לין" לצנזר שני קטעים מהסרטון, בהם נראית מיכל טראוריג דוחפת מטה את ראשו של הדוגמן זוהר ליבה אל עבר מפשעתה. ברשות ראו באקט זה רמיזה למין אוראלי.
 
אין רע במין. אין גם רע ברמיזות למין אוראלי, אנאלי, מיסיונרי, או כל פנטזיה אחרת. בטלוויזיה שבה אגם רודברג נאנסת בשעות צפיית שיא, וחזיות של אורית פוקס מאיימות להתפקע אל מול עיני ילדיכם, רמיזה היא עבירה? ברור כי חרדת המכרז הקרב, מעביר על דעתו רבים וטובים. במקרה זה, כאשר אין ולו שמץ ציץ או גוף חשוף, הצינזור תמוה ביותר.
 
אלא שהפרדוקס הגדול של "ZIP", הוא דווקא באירועים שהתרחשו לאחר הפעלת מספרי הצנזור והגבלת הצפייה לשעה 22:00 וצפונה. בדברים שנשא בעל המותג, זאב אהרונסון בפרזנטציה שנערכה בשבוע שעבר במסעדת "ימה" התל אביבית, הוא ציין כי קהל הלקוחות של המותג הוא "קלאסי ולא שמרני". כיצד מתחבר סרטון פרסומת שערורייתי ואופנתי לכאורה לקלאסיות אחו-שרמוטה שמרנית? אין לדעת. גם אם ברמיזה המינית שמץ של אמת, בחירת מוביליו - טראוריג, בעלת פינת סקס בתוכנית הנוער "אקזיט", וליבה, דוגמן שבנה את הקריירה שלו על חשיפת עכוזו בתצוגות אופנה - אמנם מעידים על בחירה בפרצופים לא מזוהים יתר על המידה עם מותגים אחרים, אך בעייתים במידת השמרנות. גיל מובילי הקמפיין הוא פונקציה נוספת ובעייתית. הרי הקהל אליו פונה "ZIP" בוגר וקלאסי. היכן קלאסיות ומיכל טראוריג נפגשים?
 
מתוך קמפיין זיפ. איפה הקלאסיות?
תפירה קטסטרופלית
לגבי "האוריינטציה האיטלקית-צרפתית" שעליה ליהג אהרונסון בבוקר הפרזנטציה, אין מילים בפי. אופנה אילטקית ואופנה צרפתית הרי אינן כפופות לאותו ז'אנר. בעוד האיטלקים ידועים בפיינשמקריות שלהם, נוטים הצרפתים לפריטים מאופקים ולא עמוסים בהדפסים. איך כל זה מתחבר למה שנחשף בקולקציית החורף של "ZIP"? לאלוהים הפתרונות.
 
קו הגברים שעלה אל המסלול אמנם צוייד בתפישה קלאסית, אך קרץ לקהל צעיר בדמות עליוניות רטרו בגווני אדום-כחול-לבן, שזכו למראה מצודד בעזרת הסטייליסט מארק אורן, כאשר הולבשו על כותנות פסים ועניבות בוהקות. מכנסי הכותנה והקורדרוי היו נאים, ויתאימו לקהל לקוחות מגוון.
 
למעט ליין ג'ינסים בעל שיפשופים במראה זול מדי, מרבית הפריטים לגברים בהחלט יספקו קהל שמרני ו/או קלאסי, שלא אץ אחר מגמות האופנה העונתיות, ומסתפק במכנסי כותנה/קורדרוי ובכותונת צבעונית.
 
לעומת זאת, ליין בגדי הנשים מסתכם במילה אחת: קטסטרופה. הפריטים שהועלו לפרזנטציה, נראה כאילו הושאלו מאחד השווקים בעיר, ובעיקר צרבו את העיניים בתפירה הגרועה שלהם. נכון ש"ZIP" אינה "ארמאני ג'ינס", אבל תמורת המחירים העממיים פלוס שהיא גובה, עליה לשרת את הקהל נאמנה.
 
צעד מהיר לשיפור פני המותג, רצוי לו היה מתחיל בשיפוץ חנויות הפריפריה של המותג. בגיחה אל אחת מערי הצפון הרחוקות לפני שבועיים, נראה חלון הראווה של המותג באחד ממרכזי הקניות עלוב ועמוס בגדים חסרי ניחוח אופנתי או ניחוח כלל. ראוי היה לו לפני פיזור כספים על סרטונים מצונזרים ומסע פרסום (שמן הסתם לא יקלע לקהל הבית שלו), היו מתאימים בזיפ את הבגדים שלהם לשנת 2004, ולא גוררים אותם 20 שנה אחורה.

אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

אופנה
כלה להשגה: קייט מוס לאייג'נט פרובוקטור  
הרשת החברתית של עולם האופנה  
המותג הלוהט של העונה החמה  
עוד...