ראשי > סטייליסימו > ספורט אלגנט
בארכיון האתר
יש קרם להאצת ההזדקנות?
קטלוג הקשישות היפות של קום איל פו מסייע לליסה פרץ להתגבר על הפחד שלה מהזדקנות
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
ליסה פרץ (רייטינג)
22/11/2004 14:46
פחד מוות מטילה עלי הזקנה, זאת אתם כבר יודעים. עניינים כמו קמטים, איברים רפויים ודעה לא צלולה טוענים אותי בבעתה, על אחת כמה כשהם מגיעים ארוזים יחדיו בחבילה אחת.

כבר משחר ילדותי איימתי כי ביום שאודח מכס נעורי, בערך בגיל 25, אניף את המאכלת על הגרון ושלום על ישראל. אלא שבהגיעי לגיל האמור נתקפתי חרדת ביצוע, מה גם שמצבי לא היה עד כדי כך מחפיר. "ביום שהסרום יחדל מלהשפיע על עורי" אמרתי לעצמי, "אבצע בי את זממי". בינתיים, טפו טפו, הקוסמטיקה ניצבת איתנה לצדי.
 
מדוע זה הקשישות
מהלכת עלי אימים, עשר אנליזות לא הצליחו לספק לי את התשובה. ודווקא יש לי דוגמה מצוינת לזיקנה נפלאה: סבתי בת ה-80 ומשהו. זו, שדה משחת. זוכרת הכל, מתעניינת בכל, מתערבת בכל; קורעת את מוקדי הבילויים של גיל הזהב, מתאהבת חדשות לבקרים - מי יודע, אלוהים שישמור, אולי אפילו מקיימת יחסי מין - ובאופן כללי, היא טיפוס שמח, טוב מזג ואופטימי עד אין קץ.

סבתא מצידה, לא חוסכת במלח וזורה אותו בנדיבות על פצעי החרדה הקיומית שלי באומרה "איך תהיי זקנה, אם מעולם לא היית צעירה?".
 
תמונות מתוך קטלוג הקשישות השמח של קום איל פו. צילום: יחסי ציבור
אצילות, יוקרה ושלמות
וכאילו להראות לי בכוח שיש מצב לעתיד ורוד, באה "קום איל פו" והשיקה קטלוג חורף בכיכובן של שלוש נשים בוגרות, בסביבות גיל 70, אחת נראית יותר מעולה מהשניה, אף על פי ואולי בגלל שיער השיבה, הקמטים והצלוליטיס בן חצי המאה שלהן.

אני לא רוצה להתייחס לפרובוקציה הפמיניסטית האופפת בדרך כלל את העשייה של "קום איל פו" ובכלל זה גם את הקטלוג המדובר. את זה שחוקרות מגדר יעשו. מה שבאמת מסעיר אותי, זה שהם אשכרה מצאו שלוש זקנות כוסיות. זהו, רבותיי, ממצא ארכיאולוגי נדיר מסוגו, ויש להתייחס אליו במלוא היראה והכבוד.

הקטלוג של "קום איל פו" הוא חלק מתהליך תרבותי שלם המתרחש בשנים האחרונות, אשר מוצא את ביטויו בקוסמטיקה, אופנה, תרבות, קולנוע, פרסום ושאר תחומים שעד כה היו שמורים לנעורים בלבד. יותר ויותר נשים בנות חמישים ומשהו מסתננות אל האזורים האלה, לא משום שמדובר במגמה שיווקית מתוחכמת, כמו שמדובר בדרישה של הקהל לאותנטיות. נדמה שסוף סוף המפרסמים הפנימו כי כוח קנייה רב טמון בקרב נשים בגילאי ה40- עד 60 וכי קהל זה לא מוכן יותר שימכרו לו אשליות. עכשיו הוא תובע יחס בגובה העיניים.

חידוש נוסף שמספק הקטלוג הוא הבגדים. עד כה מלתחתן של נשים בוגרות נקשרה במלבושים משוללי חן, גזרה וטעם. אלא שכאן עודדה, דבורה ואווי, דוגמניות הקטלוג, לבושות בפריטים עם אופי צעיר ורענן, שכלל לא מציגים אותן באור מגוחך או זול כפי שניתן היה לצפות, כי אם להיפך: הם משווים להן אצילות, יוקרה ושלמות. לראושנה בחיי אני אפילו שוקלת ברצינות להאיץ את הזדקנותי. מי יודע, אולי אפילו אנפק את הקמטים שלי לבורסה.
 
מתוך המדור "ספורט אלגנט" המתפרסם מדי שבוע בעיתון "רייטינג"
אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

רוצים מנוי לעיתון הטלוויזיה והבידור של ישראל במחיר מבצע לגולשי האתר? לחצו כאן


ספורט אלגנט
גלגל הצלה  
פעם עשו פה פיפי  
בארץ האקזמה  
עוד...