 |
3 גברות מבוגרות ששוטטו אתמול באגף השמאלי של "M-Square", מתחם הצעירים החדש שנפתח בקניון עזריאלי, הביטו משתאות בקולבים העמוסים בבגדי וינטאג' שחנו שם. "אה, פה זה המציאון?", שאלה אדומת השיער את המוכר הצעיר, שהחוויר בין רגע. לאחר שהתעשת, הסביר העלם במאמץ רב לחבורת הגראציות שנחתה לו על הראש מה זה וינטאג', ולמה חולצה שנראית מלפני שלושה עשורים עולה ביוקר. הסצינה הזאת מבטאת בצורה יפה את הטרנספורמציה שעבר חלל "המשביר לצרכן החדש" בקניון עזריאלי. מה שפעם היה בית לעגמומיות, ארכאיות ומוכרות מבוגרות, הפך בעזרת פייס ליפטינג מוצלח, לפנינה. המתחם, בבעלות קבוצת "שביט", מבעלי רשת "המשביר החדש לצרכן" וחברת "אדם מייזמים בע"מ" מקבוצת "סקטור ספורט", חולש על חלל של 2,200 מ"ר נטו, שעוצבו בחן וכשרון רב על ידי המעצבים שמוליק בן שושן, גבי גור ורונן לוין, בעלי חברת O.C.D. בכניסה למתחם ממתינה כיכר רחבה, שמהווה ציר ללקוחות, כשבמרכזה בר-קפה ועמדת די.ג'יי מוגבהת על ספירלות כסופות, חבוקים בין ספות נוחות. לעומת מתחם "View" בקניון ארנה הבנוי משני חלקים גדולים ומרפסת, ומתחם "קסטרו תל אביב" הבנוי בקומות,
"M-Square", בנוי כחלל אחד גדול עם קירות מודולריים המפרידים בין המחלקות השונות שבו, דבר שיוצר אינטימיות ויכולת תצפות נוחה מכל מקום. מסכי הטלוויזיה שפזורים בחנות ומשדרים מתוכה, מוסיפים צבע וויזואליות מרצדת, למרות שלאחר דקותיים של בהייה, מנג'ס לצפות בעמישראל על שלל קניותיו. בסיור העיתונאים שהתקיים אתמול, הצהיר רמי שביט, מבעלי המתחם, שהוא צופה לכ-8,000 מבקרים מדי יום, בטווח גילים רחב למדי, 16-40. ארנון תורן, מנכ"ל מרכז עזריאלי, רואה במתחם מענה לקהל צעירים גדול המגיע לעזריאלי מכל רחבי הארץ, ולאו דווקא מאזור המרכז. בכך גם עיקר גדולתו של המתחם. הסטייליסט דני בר-שי, שאחראי על קניינות קולקציות הבגדים והאביזרים, הצליח לאגד מותגים מובילים, מעצבים ישראלים צעירים, קו מחוייט יותר וקיר סניקרס עתיר שמות, שקהל פריפריאלי לא היה נתקל בהם אילולא המתחם. לדבריו, הקולקציות יתחדשו מדי שבוע, ומעצבים כמו לולו ליאם ל"בנות" או גרשון ברם ימצאו את מקומם ב"M-Square" בעתיד. בעוד שבועיים יזכו מבקרי המתחם, ללטף את קולקציית הדנים המבוקשת של "G-Star", שנחשב לאחד ממותגי הג'ינס הטובים בעולם.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
מבט מבחוץ. צילום: יחסי ציבור
|
|
 |
 |
 |
 |
|
חליפות פוליאסטר טורקיות
|
 |
|
 |
 |
 |
|
אלא שהחיבור בין כל קבוצות הסגנונות והמותגים עדיין לא משתלב יחד בטבעיות. בסלחנות של תקופת הרצה, ניתן לציין שלצד פריטים מרוממי רוח, לא קשה לאתר גם פריטים שהסתננו למתחם במסווה של שיק ויוקרה. ייתכן וזוהי החלטה אסטרטגית לגוון את טווח המחירים ולבחון את רמת הפתיחות של הציבור לקולקציות מעט אדג'יות, אך עדיין אין לדעת אם מהלך שכזה יבריח או יביא את הקהל ה"מתוחכם" שיגיע למדוד את קולקציות הנעליים של פיליפ סטארק ומיהרה יאסוהירו ל"פומה"; להתרשם ממכנסי דריל בגוון אפור כהה, ומחולצות פוטר ללא שרוולים של המעצבת קארין A; ומהצווארונים הצבעוניים של חגית ויטמן ל"פיש נ' דג". המהלך הזה חשוב למעצבים הצעירים שבמתחם, כיוון שכך הם זוכים לחשיפה אצל קהל שלא היה נכנס לפשפש בחנויותיהם בדיזנגוף, או על מדפי חנויות המעצבים. שלומי שילוני וליאת זרמון, למשל, שמעצבים קולקציות בגדי גברים, מוכרים בסצינת האופנה הישראלית רק לקהל מצומצם ומעודכן, שמוצא בעיצוביהם את מבוקשו. אך לצד מחלקת כלי הבית, (ברשותכם אדלג עליה), ומחלקת הקוסמטיקה המעודכנת עם פינת המניקור ספא, ישנם בהחלט בגדים גם למי שלא ראה בחייו חנות של "רזילי" מבפנים. מותגים כמו "קוקאי", "ריפליי", "ג'יסוס", "ליוויס", "רנגלר", "לי", "נייקי", "פומה", "אדידס", "דיאדורה", "MAMZ", "אוניל", "טומי הילפיגר", "פולו ראלף לורן" ו"פפה ג'ינס", חולקים נציגיויות מצומצות של פריטים בין כל קולבי המתחם, החל מקולקציות ספורטיביות ועד לנגיעות קלאב מפוספסות. אפשר להניח שאוסף המותגים הזה יענה על דרישותיו של קהל צעיר. אך אם ברצונם של מנהלי ובעלי "M-Square" למצב את המקום כמכתיב הלך הרוח האופנתי בישראל, אסור להם ליפול בין הכסאות, אפילו אם בשל שיקולים כלכליים נטו, עם מותגים אלמוניים וכעורים כמו "Brothers Collection", או חליפות הפוליאסטר של חברת "SARAR" הטורקית. |  |  |  |  | |
|