 |
/images/archive/gallery/127/028.jpg בובה של רשת ילדותי
יחצנות  |
|
|
מסתבר כי ילדים שמספרים סיפורים לבובות בגיל 3 הנם בעלי יכולת מתמטית |
|
|
 | דפדף בסטייל |  | |
אלכס דורון |
|
|
|
|
 |
מתברר שכדאי להקשיב במלוא תשומת לב לסיפורים הדמיוניים שזאטוטים בני 3 ו-4 מספרים לבובות שלהם. מחקר שנעשה בקנדה העלה כי היכולת לספר סיפורים בגיל כה מוקדם, מנבאת את היכולת של הילד להצליח בלימודי חשבון ומתמטיקה בעתיד. במחקר, שנעשה באוניברסיטת "ווטרלו" הקנדית, ביקשו מילדי גן בני 3 ו-4 להתבונן בספר תמונות, לבחור תמונה ולספר לבובה שלהם את מה שעולה על דעתם, בהסתמך על מה שהם רואים בתמונה. כלומר: ליצור עלילה ולספר אותה. החוקרים עקבו אחר היכולות שגילו הילדים ביצירת הסיפורים שלהם, תוך מתן תשומת לב מיוחדת לתיאורים הדמיוניים. שנתיים-שלוש לאחר מכן, אותם ילדים נבחנו שנית - הפעם בחשבון. התברר שאלו מביניהם שהפגינו יכולת סיפורית הצטיינו גם בחשבון. החוקרים טוענים כי המבדק הזה הוא בהחלט בעל רמה גבוהה של יכולת חיזוי לגבי ביצועים של ילדים בחשבון. הסיבה: הילדים שהפגינו יצירתיות בסיפורים, ידעו לחבר אירועים לדמויות, הבחינו באופן ברור בין הדמויות השונות כפי שראו בתמונות שבהן התבוננו. הילדים היצירתיים שבקבוצה קישרו גם בין אירוע לדמות, ואפילו ידעו לתאר מה הדמויות חושבות ומרגישות לצורך בניית הסיפור שלהם. צוות החוקרים הקנדי סבור כי ראוי לאמן ילדים בגיל הגן לפתח יכולת בבניית סיפורים שממציאים הילדים בכוחות עצמם, סיפורים עתירי דימיון-כיוון שבכך יש משום הכנה טובה לבית-הספר, בכל הנוגע לפיתוח החשיבה המתמטית.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|