 |
/images/archive/gallery/147/073.jpg ילד אוכל.
צילום: קיי.אר.טי  |
|
|
|
|
| מפעל ההזנה ישוב בשנת הלימודים הבאה במתכונת מורחבת ושנויה במחלוקת. 200 אלף תלמידים יאכלו שניצל וקוסקוס בהפסקה, אבל מספר כפול יישארו רעבים |
|
|
|
 | דפדף בסטייל |  | |
מאת מרב דוד, אילאיל שחר, אסף זלינגר ויהודה גולן על פי נתוני הביטוח הלאומי חיו בשנת 2003 כמעט |
|
|
|
|
|
|
 |
בישראל 600 אלף ילדים מתחת לקו העוני. שליש מהם יקבלו בשנה הבאה ארוחה חמה בצהריים, כחלק ממפעל ההזנה שעליו החליטה אתמול הממשלה. על פי התוכנית, המבוססת על הצעת חוק של חברת הכנסת רוחמה אברהם (ליכוד), יורחב מפעל ההזנה מ-10 באוקטובר לכל בתי הספר היסודיים וגני הילדים בארץ שבהם מונהג יום לימודים ארוך. ראש הממשלה אריאל שרון הנחה את
משרד האוצר להקציב 50 מיליון שקלים לפרויקט, שעלותו הכוללת היא כ-180 מיליון שקלים. את מרביתו תממן קרן סאקט"א-רש"י התומכת בפרויקטים לאוכלוסיות חלשות במערכת החינוך. זרוע נוספת שתיקח חלק במאמץ התזונתי היא החברה למשק וכלכלה, הדואגת כבר היום להאכיל 3,000 תלמידים. גם הורי התלמידים ישתתפו כנראה במימון הארוחות, אולם מדובר בעלות סמלית.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"זו לא תשובה לרעב"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"מהניסיון שלנו למדנו כי ילד שנשאר שמונה שעות במסגרת בית-ספרית, לא יכול להתמודד עם הלימודים ללא תזונה שתואמת את הצרכים שלו", אמר אלי אללוף, מנכ"ל קרן סאקט"א-רש"י, שהזינה בשנה שעברה כ-90 אלף ילדים בשיתוף המוסד לביטוח לאומי. "זו לא תשובה לרעב, אלא תשובה לצרכים הייחודיים של ילד שלומד ביום חינוך ארוך. בשנה הבאה אנחנו נמשיך כמו שאנחנו פועלים כיום, ונוסיף 154 אלף תלמידים לתוכנית". עם קבלת ההחלטה יצאה הסוכנות היהודית במתקפה על קרן סאקט"א-רש"י, אשר מגייסת את הכספים לפרויקטים שלה בחו"ל, בטענה שגיוס כספים למען ילדים רעבים גורם נזק חמור לתדמיתה של ישראל. "צריך להימנע מהחלטה על קבלת כסף מיהודי התפוצות כדי להאכיל ילדים בארץ. מפעל ההזנה צריך להיות ממומן על ידי ישראלים", אמר יושב ראש הסוכנות סלי מרידור. "הצגת ישראל ברחבי העולם כמדינה פושטת יד שאינה יכולה להאכיל את אזרחיה היא החלטה מבישה ומזיקה". את הטענות הללו דוחים בקרן בתוקף: "החלק שלנו לא מצריך גיוס כספים בחו"ל, ואנחנו לא לוקחים שום תרומה למפעל ההזנה. נלחמנו כל הזמן ביחצ"נות לרעב שנעשתה בחו"ל, ופעלנו בדיוק ההפך". |  |  |  |  | |
|
|
| |
|
| |
|
|
|