 |
/images/archive/gallery/122/886.jpg מיונס של אסם. דל שומן
 |
|
מוצר דיאטי לא תמיד עוזר לרזות |
|
יצרניות המזון מציפות את השוק במוצרים "דלים" ודיאטתיים, שבפועל לא תמיד מצדיקים את התדמית. "בריא" איננו בהכרח דל קלוריות, ו"דל שומן" עשוי להיות עתיר סוכר |
|
|
 | דפדף בסטייל |  | |
יעל גרוס 23/6/2004 9:10 |
|
|
|
|
 |
שלל תוכניות הטלוויזיה בנושאי דיאטה שמציפות אותנו באחרונה, עולות על נקודה כאובה. כולנו רוצים לרזות, או לפחות - לא לעלות במשקל. אילן שקד, רוקח ראשי ברשת סופר פארם, מציין כי בחמשת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית מסתמנת עלייה במכירות של מוצרי הדיאטה, ובהם כמוסות, סיבים תזונתיים שאמורים להקנות תחושת שובע, חליטות תה למיניהן ועוד. לדברי שקד, המוצרים המובילים היום הם תה ותכשירים נוזליים, התופסים 50% מהמכירות בקטגוריה. גם יצרניות המזון מודעות למצב, ומנסות לענות על הצורך, ובמידה לא מבוטלת - ליצור אותו. אחת המלחמות הגדולות בענף המזון היום (ובמיוחד בתחום מוצרי
החלב) היא על מזונות דלים בשומן. שטראוס הפחיתה לאחרונה את אחוזי השומן בכל יוגורטי הפירות מ-3% ל-1.5%, וכל המחלבות מרחיבות מאוד את היוגורטים הדיאטתיים בעלי 0% שומן. בתנובה הפחיתו את אחוזי השומן בגבינות השמנת, ומוכרת גבינות "קרים צ'יז" בעלות 5%. במסגרת המותג 'מאמא עוף' הושקו באחרונה רצועות עוף המיועדות לסלט, ובהן 3% שומן . בתחום הגלידות, השיקה שטראוס השיקה גלידות עם 5% שומן , ונסטלה השיבה בגלידות עם 3% שומן . אסם השיקה לפני כשבוע "מיונס", ממרח חלופי למיונז, המכיל 9% שומן , ומכוורת יד מרדכי הוציאה בעבר "דש לייט", המכיל כשליש קלוריות פחות מדבש רגיל.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
יותר ויטמינים, יותר סוכר
|
 |
|
 |
 |
 |
|
אלא שיש פער בין התועלת האמיתית שבמוצרים, לתדמית שלהם. למרות ההבטחות השיווקיות, כמו "מופחת שומן", או "ללא סוכר", בסופו של דבר המוצר עשוי להתברר כמוצר משמין ככל מוצר אחר. לדברי אסנת בוברוב, דיאטנית קלינית, יש הבדל בין ספיגת ויטמינים ממזון טבעי לבין ויטמינים שהוספו למוצר בתהליך הייצור. ויטמינים שמוספים באופן מלאכותי, לא נספגים טוב באותה מידה. "תרכיז פטל שהוספו לו ויטמינים זה נחמד, אבל עלול לגרום לנו לצרוך יותר תרכיז, מתוך הנחה שאנחנו עושים דבר טוב, וכך להעמיס עלינו - ועל הילדים-עוד סוכר". |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|