 |
ברחוב הראשי של שנגחאי, בין חנות של אדידס לסניף של סטארבקס, ממוקם הסניף הראשון בסין של חנות מוצרי הגלישה קוויקסילבר. מדובר בעיר שמחצית מתושביה בני פחות מ-30, ונראה כי קניות הן הספורט הלאומי שלהם. עבור קוויקסילבר - חברה מקליפורניה שתרמה להפצת אופנת הגולשים ברחבי ארצות-הברית, ועשתה מיליונים מיצוא לרחבי העולם-שנגחאי הקוסמופוליטית נתפשה כמקום אידיאלי להשקת מכנסי גולשים במדינה בת יותר ממיליארד לקוחות פוטנציאלים. המותג של קוויקסילבר קשור באופן הדוק לספורט אתגרי כמו גלישת גלים, סנובורד וסקייטבורד. אבל, כפי שמדווחת משנגחאי לזלי ארנסט, כתבת לוס אנג'לס טיימס, מתברר שרוב החבר'ה הצעירים בשנגחאי לא ראו מעודם סנובורד או רכבו על סקייטבורד. שלא לדבר על גלשן. "אני יודע שזה עולה ויורד", אמר לה צעיר שעסק במשחק כדורסל באיצטדיון בשנגחאי. לשאלה אם היו רוצים לנסות לגלוש, השיב אחד מחבריו: "אני פוחד למות". בשנה שחלפה מאז הודיעה קוויקסילבר על התקשרותה עם הקמעונית ההונגקונגית גלוריוס סאן אנטרפרייזס, התברר לה שדי קשה לתרגם לסינית את תרבות הגלישה. "אנחנו מבינים שזה הולך להיות תהליך ממושך", אמר ללוס אנג' לס טיימס ניקולס ג'אנולי, האחראי מטעם קוויקסילבר על ניהול אזור סין, "ממש המון זמן". כשהחברה נכנסת לשוק חדש, היא נוהגת לפרסם במגזינים המיועדים לקהל גולשי הגלים, חובבי הסקייטבורד והסנובורד. אבל בסין אין מגזינים כאלה, לכן הודבקו כרזות המתארות גלישת גלים וסקייטבורד על שני אוטובוסים בעיר. שיטת פרסום אחרת שננקטה במקרה זה - משלוח הודעות טקסט המציעות הנחות על כובעי מצחייה ועל חולצותטי לטלפונים הסלולריים, שצעירים רבים בשנגחאי עונדים על צוואריהם כמחרוזת. נכסי שיווק ענקיים של קוויקסילבר - כוכבי ספורט כמו קלי סלייטר בגלישת גלים, טוני הוק על הסקייטבורד או דני קאס בסנובורד - מבוזבזים כליל כשמדובר בקהל הסיני, שהשמות האלה פשוט לא אומרים לו כלום. למרות זאת, קוויקסילבר נחושה בדעתה להמשיך לנסות. הכלכלה הסינית גדלה בקצב שנתי של 9.1%, כך שקשה מאוד להתאפק. "יש בסין יותר בני-נוער ממספר האנשים בכל ארצות-הברית", אמר מנכ"ל החברה, רוברט מקנייט, בפגישה עם בעלי המניות. "מבחינתי, הפוטנציאל ברור". עיר הנופש סאניה באי הטרופי האינאן, בים סין הדרומי, קיבלה את הכינוי 'הוואי הסינית', ושם התכוונה קוויקסילבר לנהל תחרויות גלישת גלים. יש רק בעיה קטנה אחת - אין גלים גבוהים. אבל זה לא מפריע לג'אנולי, שניהל את מבצעי החברה באירופה לפני שקיבל לידיו את סין. הוא טוען שהכנסות החנות בשנגחאי גדלות בהתמדה, ושמכירות הסקייטבורדים, ב-120 דולר ליחידה (7% מהמשכורת השנתית הממוצעת של פועל בשנגחאי), מתעוררות גם הן. "בהונג קונג, ביום של טייפון, כולם יוצאים לים, לתפוס גלים", הוא אומר, ומקווה שיום אחד זה יקרה גם בהאינאן.
|
 |
 |
 |
 |
|
|