 |
פגיעות ראש בקרב ילדים עלולות לחולל שינויים באישיות, בהתנהגות, בהבעת רגשות ובלמידה, כך קובע מחקר חדש שפורסם בכתב העת המדעי רפואי "ג'ורנל אוף נוירולוג'י". החוקרים, פסיכיאטרים ונוירולוגים מאוניברסיטת וורוויק הבריטית, תחקרו הורים ל-500 ילדים בני 15-5 שספגו פגיעות ופציעות ראש, גם קלות לכאורה, בשש השנים האחרונות. החוקרים מצאו כי לאחר הטיפול שניתן לנפגעי הראש בבית החולים לא התקיים מעקב, בעיקר לא כזה שעקב אחר ההשלכות הפסיכולוגיות. אצל אחד מכל חמישה ילדים, ציינו החוקרים, על בסיס תשובות ההורים, חלו שינויים באישיות. אצל 43 אחוז מהילדים הופיעו בעיות התנהגותיות ולימודיות, ובמקרים רבים הוגדרו ילדים אלו כ"בעלי חוסר יכולת בדרגה מתונה". בקרב ילדים שסבלו מפציעות יותר חמורות בראש, 66 אחוז הפגינו לאחר האשפוז ירידה מתונה ביכולות הלמידה, וכ-50 אחוז הוגדרו כמי שעברו שינויים באישיות. הורים רבים התלוננו כי רק מעט רופאים טרחו לאחר תום האשפוז לעקוב לאורך זמן רב אחר ההשפעות ארוכות הטווח שחלו בילדים פגועי הראש. רק כ-40 אחוז מהמורים היו מודעים לאפשרות שיהיו שינויים בהתנהגות וביכולת הלמידה אצל תלמידים שעברו פגיעת ראש כלשהי. החוקרים הביעו חשש כי חוסר מודעות בנושא זה עלול להוביל לכך שמורים ידרשו, בטעות, להעביר תלמיד שנפגע בראש לכיתת טעוני טיפוח, מעבר שרק יפגע בילד וירע את המצב.
|
 |
 |
 |
 |
|
|