
צפו: שבת בעיני חוקר הנשיונל ג'יאוגרפיק
איך היו חוקרי הנשיונל ג'יאוגרפיק מתעדים את ארוחת השבת? לא ברור, אך את הנסיון עשו חברי 'אנדרדוס' עבור ארגון הרבנים בית הלל לקראת השקת קמפיין תחת הכותרת: 'שבת ישראלית'
איך היו חוקרי הנשיונל ג'יאוגרפיק רואים את ארחת השבת מזווית המצלמה? לא ברור. אבל את הנסיון הזה עשו חברי אנדרדוס עבור ארגון הרבנים והרבניות בית הלל. הארגון השיק היום קמפיין תחת הכותרת 'שבת ישראלית', לקראת מיזם לאומי שיתקיים בתאריך בעוד מספר שבועות, בו ייפגשו אלפי חילונים ודתיים בכל רחבי הארץ סביב ארוחת שישי משותפת.
באמצעות הסלוגן ''אנחנו כל כך דומים, בואו לגלות עד כמה" שנבחר ללוות את הקמפיין, מקווים בארגון בית הלל להביא אלפי משפחות ליטול חלק בפרויקט, בהזמנת שכן, עמית לעבודה או מכר מאוכלוסיה שונה בחברה הישראלית, לארוחת ליל שישי משותפת.
בבית הלל מבקשים להדגיש שלא מדובר בקמפיין החזרה בתשובה: "אין מדובר בקמפיין אשר מטרתו לשנות את אורחות חייו של מי מהמשתתפים בו, אלא לספק במה נוחה בדוגמת ארוחת שישי משותפת על מנת להכיר טוב יותר בין האוכלוסיות השונות ולשוחח על אתגרים וסוגיות בחברה הישראלית בקשר ישיר ובלתי אמצעי" כתבו בהודעה מטעמם.
מנכ"ל רבני בית הלל הרב רונן נויבירט, "אני קורא לכולם להצטרף למיזם הלאומי ולהיות חלק מתהליך בניית הגשרים בחברה הישראלית ושיפור מרקם החיים המשותפים לדתיים וחילונים במדינה".
רוצים להירשם לשבת? הקליקו כאן
רוצים לקבל בחינם שני גיליונות סוף שבוע של מקור ראשון? לחצו כאן היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg