 |
מחקרים שנעשו עבור משרד החינוך מצביעים, כי בשנת לימודים ממוצעת נעדרים מורים בבתי הספר הממלכתיים, מ–600 אלף ימי לימודים, שהם 2.71 מיליון שעות הוראה - כך טוען ח"כ הרב מאיר פרוש, יהדות התורה, ולדבריו "זהו כשלון חמור של המערכת, המחדד את השאלה המציקה: מדוע נטפלים לחינוך החרדי, שהמורים בו דווקא חדורים מוטיבציה ושליחות יהודית?". פרוש מציין, כי תרגום השווי הכספי של הימים האבודים בחינוך הממלכתי הוא 200 מיליון שקלים בשנה. "כך מבזבז משרד האוצר, בין היתר, סכומי עתק מתקציב המדינה, אך מאידך מנסה לחסוך באמצעות קיצוצים למורים חרדים, בחינוך העצמאי, בישיבות קטנות, בכוללים, בסמינרים לבנות יעקב, בפנימיות ועוד".
פרוש טוען כי "אין לעבור לסדר היום על מה שמתרחש במערכת החינוך הכללית, המצוייה במשבר גדול". פרוש גם חוזר ומביע התנגדות לניסיונה של שרת החינוך, לימור לבנת, לכפות את תוכנית הליבה (לימודי יסוד בסיסיים באנגלית, מתימטיקה, אזרחות ועברית) על החינוך החרדי. "יש לא מעט חוצפה ועזות מצח מצד שרת החינוך המבקשת לכפות על מערכת החינוך החרדי תכני לימוד, כתנאי להעברות תקציביות. כאשר חינוך הנוער במערכת הממלכתית הגיע לשוקת שבורה, של העדר ערכים, כישלונות לימודיים וממדי אלימות מפחידים. מה נטפלת פתאום הממשלה לחינוך חרדי, שהוא מופת ודוגמה?".
|
 |
 |
 |
 |
|
|