 |
ישראבלוג, אתר הבלוגים הגדול בישראל, החל היום בניסוי לשילוב מודעות מילים של גוגל בעמודיו. הצלחתו של הניסוי עשויה לבשר את תחילתה השקטה של מהפכה בעולם הפרסום האינטרנטי המקומי.
מודעות המילים של גוגל מקשרות בין מפרסמים ובין אתרי תוכן העוסקים בנושאים הקשורים
למוצרים המתפרסמים. הייחוד בשיטת גוגל הוא קלות הפרסום והצגת הפרסום, המאפשרים לאתרים קטנים להתפרנס מכמות הגולשים הקטנה יחסית שלהם, ומאפשרת לעסקים קטנים לפרסם בתקציב קטן ולהגיע לגולשים המתעניינים במוצר אותו הם מוכרים.
כך זה עובד: המפרסם נרשם לתוכנית Google AdWords, ובוחר באילו מילות מפתח הוא מעוניין לפרסם (המודעות שלו יוצגו באתרים שבהם יופיעו מילות המפתח הללו), וכמה הוא מוכן לשלם על כל הקלקה של גולש על המודעה. מן הצד השני, בעל האתר נרשם לתוכנית Google AdSense ובוחר איפה באתר שלו תופיע התיבה של המודעות.
גוגל עצמו מנתח את הטקסטים בעמודים בהם מופיעות הפרסומות שלו, משדך בין הפרסומות לטקסטים מתאימים. עם סיום התהליך, מופיעות בעמודי האתרים שנרשמו מודעות הרלוונטיות לטקסט. כמו כן, המודעות יופיעו בגוגל עצמו, בתוצאות חיפושים שרלוונטיות למודעה. המפרסמים, ששילמו דמי רישום חד-פעמיים לתוכנית, ישלמו על כל הקלקה על המודעה שלהם, או על כל 1000 חשיפות. בעלי האתרים יקבלו תשלום על כל הקלקה או על כל 1000 חשיפות.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
יריב חבוט. שוב סוג של חלוץ
|
|
 |
 |
 |
 |
|
המכסה לסיר
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מייסד ישראבלוג, יריב חבוט, הודיע היום על הוספת מודעות המילים של גוגל לבלוגיה. "לכל בלוג נוספה מודעת מילים של גוגל לתקופת ניסיון, אנחנו מבקשים לבחון איך זה עובד", הסביר בבלוג הרשמי של ישראבלוג. ל-NRG הסביר: "אנחנו פשוט מנסים לראות איך זה עובד בעברית, אם זה מתאים לבלוגים ויציג מודעות רלוונטיות, איך הבלוגרים יקבלו את זה ומה התגמול שיוצא מזה. אולי זה יחליף את הבאנרים של נענע אם זה יתגלה כמתאים יותר".
למה אתה מעדיף מודעות מילים על באנרים? "מודעות מילים מצליחות היום בעולם יותר ממודעות רגילות. הן פחות מפריעות למשתמש, מקובלות עליו יותר, מתאימות יותר לתחומי העניין שלו ובהתאם גם ההכנסות שלהן גבוהות יותר. אנחנו מנסים לראות אם זה יתקבל ככה גם בישראל ובעברית".
מודעות המילים של גוגל הן המכסה שהבלוגים צריכים בשביל הסיר שלהם. הבלוגים מפיקים המון מילים, אבל הרייטינג הנמוך שלהם יחסית לזה של האתרים הגדולים, והעובדה שאין להם עובדים שמתמחים במכירות מודעות, מקשה עליהם למשוך מפרסמים גדולים. מודעות גוגל יוצרות את הקשר הנחוץ כל כך בין המפרסמים הקטנים לאתרים הקטנים. בארצות הברית הן כבר העבירו לאינטרנט כספי פרסום שהלכו קודם לתקשורת מקומית, מדריכים מסווגים (דפי זהב למיניהם) ועלוני פרסום.
אבל גם המפרסמים הגדולים הושפעו ממודעות גוגל: בעוד באנר בעמוד הראשי של אתר גדול מתאים לפרסום תדמיתי – למשל "טוסו ארקיע", המפרסם יכול לבחור להשתמש במודעות גוגל לפרסום בכתבות ספציפיות, למשל כאלה שעוסקות בתיירות, ולהציג בהן פרסומות למוצרים ספציפיים – בדוגמה שלנו, "טיסות לניו יורק ב-650$", שיופיעו רק בכתבות העוסקות בניו-יורק בהקשרים תיירותיים. האתרים הגדולים, שירצו להשתלט גם על הפרסומות הללו, ישמחו ודאי לשלב מודעות גוגל בעמודי התוכן שלהם.
עד היום, מפרסמים ישראלים במודעות גוגל נאלצו להסתפק באתרים בודדים שנרשמו לתוכנית. הופעת מודעות בבלוגים של ישראבלוג עשויה לתת דחיפה גדולה לתחום הזה, ובמעגל קסם תגדיל את מספר המפרסמים, מה שיגדיל את מגוון המודעות וכתוצאה מכך את הרלוונטיות שלהן לתכנים. |  |  |  |  | |
|