ראשי > הרשת > האקרים > כתבה
בארכיון האתר
לא רוצים לתור
מאוכזבי הסיקור של גוגלמאניה ב-NRG השיקו אתר מחאה. המטרה: להגיע לראש תוצאות החיפוש של המילה "מעריב" -- ולהפנות את הגולשים ל-ynet
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
עידו קינן
16/3/2005 12:38
מתחמני גוגל לא מרוצים.
הם מרגישים ש
תחרות הגוגלמאניה, שנערכה באתר זה ממש, לא קיבלה פה סיקור ראוי. בערמומיות ראויה לציון הם בחרו להילחם באמצעות הנשק שהתחרות עצמה סיפקה להם. אתר מחאה שהקימו שואף להגיע לראש תוצאות החיפוש למילה <מעריב> בגוגל -- ולהפנות את הגולשים למתחרים ב-ynet. 

"זה ממש הכעיס, לא רק אותי אלא עוד אנשים. ישבתי ארבע שעות ביום על התחרות. לא ברור למה לא קידמתם את זה", הסביר ל-NRG
ניר אדר, שהגיע למקום הרביעי בגוגלמאניה. בפורום "מאוכזבי לתור מוטור" שפתח באתרו כתב: "לא ציפינו לביביסיטר! אנחנו המתחרים עשינו את התחרות. אבל ציפינו למינימום סיקור, התעניינות ומעקב". חוסר האמון הגיע לרמה כזו, שיום לפני סיום התחרות הועלה בפורום סקר: "האם מעריב יזכרו מחר שהתחרות מסתיימת ויש לבדוק מי המנצחים?". 

המתחמנים הממורמרים החליטו למחות. אדר כתב: "החלטנו, כל האנשים הרוצים למחות על התחרות, ליצור דף שיעקוף את האתר של מעריב בחיפוש בגוגל אחרי המילה מעריב ויציג את המחאה שלנו בנושא. כאשר הדף יגיע למקום הראשון בגוגל, נגרום לו לעבור אוטומטית אל העמוד הראשי של ידיעות אחרונות".  

"זה לא רעיון שלי", אומר אדר. "אחרי התחרות אנשים דיברו בפורומים ואמרו שאסור לתת לזה לעבור בשקט. כמה אנשים בנו, ואני התנדבתי לשים באתר שלי, כי הוא תומך בעברית". 

שיטת הלחימה: "נקדם את הדף בדומה לדרך בה קודמו בתחרות המילים 'לתור מוטור'". כלומר, תחמונים שונים ומשונים שיבלבלו את גוגל לחשוב שמי שמחפש את המילה <מעריב> לא מחפש את NRG , אלא את המחאה האנטי-NRGית. 

וזה עובד לא רע: האתר, שעלה עם סיום התחרות ב-28 בפברואר, הגיע למחרת למקום הרביעי בגיגול <מעריב>, ואז קפץ למקום השלישי. אם כי נראה ששם הוא נתקע. 

מה תעשו כשתגיעו למקום ראשון?
אדר: "כנראה שנישאר שם כמה זמן עם ההפניה ל-ynet, ובסוף נוריד". בפורום הוא כתב: "מכיוון שאיננו רוצים לפגוע במעריב, אלא רק למחות, המחאה תימשך לתקופה מוגדרת -- חודשיים -- עד הראשון במאי, בה הקישורים יהיו ברשת ויפנו אל אתר המחאה". 

בינתיים, טוען אדר, "כל יום אתר אחד מצטרף". 
תגובת NRG הרשת
אם יצרנו בטעות תחושה שהתחרות לא עניינה אותנו, הרי שיש כאן עניין להצטער עליו. עקבנו מדי יום אחרי התחרות, ובהנאה רבה. ראינו את המתחרים המובילים, ראינו את המתחרים הקטנים יותר שהשקיעו מזמנם וממרצם היצירתי בתחרות, והערכנו כל אחד מהם. יותר מזה, התחרות הפתיעה אותנו בעוצמה שלה, בחיות שפרצה ממנה, בכיף הטהור שהפיקה. 

אשר לסיקור שלנו, עשינו כנראה טעות גדולה. הרבה בגלל שלא רצינו ליצור את הרושם שהעסק שלנו הוא ליקוק ישבן עצמי, הגבלנו את עצמנו בכמות האייטמים שכתבנו על התחרות. במהלך חודשיים פרסמנו שלוש כתבות, שניסו להאיר על צדדים קצת פחות ברורים של התחרות (כמו הסיפורים והשירים שצצו בה, כמו הגלישה של התחרות לחו"ל). חששנו שסיקור שוטף יותר יהיה בעילה של התחרות על ידי NRG. חשבנו שלקיחת מרחק תיתן לכלי תקשורת אחרים מקום גדול יותר לסקר את הדברים המדהימים שקרו בתחרות הזו. בדיעבד, המחשבה הזו הותירה את המתחרים קרחים מכאן ומכאן, ועל כך סליחה. 

אגב, באופן פרדוקסלי, דווקא אנחנו ב-NRG הסתכלנו על הבלוגים שפתחו מתחרי התחרות ושסיקרו את התחרות, התעדכנו בהם על הנעשה בתחרות, וחשבנו שהסיקור הצמוד והמשובח שלהם הופך את הסיקור שלנו למיותר. גם כאן, מסתבר, טעינו.  

- צביקה בשור
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

חוק ורשת
שוב מפרים זכויות יוצרים  
פיצוי כספי בשל מכירת תוכנת ניווט  
האופוזיציה בזימבאבווה: המוסד עוזר למוגאבה  
עוד...