 |
בשנתיים האחרונות חלה עליה במספר הגולשים ובשעות הגלישה בקרב בני נוער (12-17), על חשבון הקריאה בעיתונים והצפיה בטלוויזיה. כך עולה מסקר TGI נוער לשנת 2004. לפי הסקר, בקרב כלל בני הנוער, ממוצע הגלישה באינטרנט הוא 6:22 שעות שבועיות (לעומת 3:45 ב-2002). זאת, מול 2:23 שעות שבועיות לקריאת עיתונים ומגזינים, ו-19:15 שעות שבועיות צפיה בטלוויזיה.
יונתן שלט, סמנכ"ל חברת מחקרי סינגל סורס, מספר ש- 88% מבני 12-17 גולשים באינטרנט לפי הסקר, ובקרב הגולשים הללו, זמן הגלישה הממוצע הוא 9:20 שעות שבועיות (לעומת 7 שעות ב-02'). זאת, לעומת 6:30 שעות גלישה שבועיות ממוצעות בקרב בני 18+, לפי TGI של 2004. לפי סקר TIM שפורסם בסוף 2004, בקרב בני 13 ומעלה יש יותר גולשים מאשר קוראי עיתונים, ובקרב בני 13-17, 86.8% גולשים באינטרנט.
עוד לפי TGI נוער, בקריאת עיתונים יומיים חלה ירידה ל-18 דקות ביום (מ-24 דקות ב-02'). בקריאת עיתוני הסופשבוע חלה ירידה ל-30 דקות (מ-40). בקריאת מגזינים חלה ירידה ל-23 דקות בשבוע (מ-36). המגמה דומה לזו שנמדדה בקרב בני 18+ ב-TGI של 2004: ירידה בשיעור קריאת העיתונים, עם 60.8% מהאוכלוסיה בימי חול (לעומת 63.7% ב-03') ו-73.3% בסופשבוע (מ-72.3%).
ב-TGI נוער, נמדדה ירידה גם בצפיה בטלוויזיה, 2:45 שעות ביום (לעומת 3:15), כלומר 19:15 שעות בשבוע (לעומת 43:45). אף שהטלוויזיה עוברת את האינטרנט פי 3, 36% מבני הנוער הצהירו שהם מעדיפים גלישה באינטרנט על פני צפייה בטלוויזיה, לעומת כ-23% שהצהירו להיפך. סקר TGI נוער מבוצע ע"י חברת מחקרי סינגל סורס מקבוצת טלסקר, בקרב מדגם מייצג של 1,200 מרואיינים בקרב האוכלוסייה היהודית בגילאי 12-17, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-500 אלף נפש. סקר TGI נוער נערך כל שנתיים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|