 |
הרשות המפקחת על שוק החשמל וקובעת את תעריפיו פרסמה אתמול (א') הודעה חריגה לעיתונות. תחת הכותרת "הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל: לא צפוי עדכון תעריפי החשמל", נכתב שם כי "תגובת הרשות באה בעקבות מכתב שרשרת שהופץ במאות העתקים שהגיעו לרשות ולפיהן צפויים התעריפים לעלות בימים אלה". אילן סולימאן, ראש אגף לייצוג ובקרת מדיניות ברשות, הסביר ל-NRG שהחליט על פרסום ההודעה בגלל שיתוק מחלקת פניות הציבור בעקבות הצפה של פניות שנבעו מאימייל השרשרת. האימייל הופץ בנובמבר, בעקבות עליית תעריפי החשמל אז, אולם כיוון שלא מצויין עליו כל תאריך, הוא ממשיך להסתובב וגורם למקבליו לחשוב שצפויה עליה נוספת במחירי החשמל. מחבר אימייל השרשרת האלמוני כתב: "די מספיק להיות פרה חולבת, נמאס. לכל מי שאכפת לו, בימים אלה מתייקר החשמל ב-4% נוספים. בשנים האחרונות התייקר החשמל בעשרות אחוזים. חברת החשמל הרוויחה ברבעון האחרון כמיליארד שקל וזאת למרות חוסר היעילות שלה אלפי עובדים מיותרים, בני משפחה ומקורבים מקבלים חשמל חינם , תנאי שכר מופרזים, למרות כל ההוצאות הנ"ל החברה הרוויחה עוד כמיליארד שקל. לא יאמן. אנחנו האזרחים הפראיירים משלמים ולא אומרים מילה על ההתייקרויות , יש לדרוש לא רק ביטול ההתייקרויות אלא הפחתה של עשרות אחוזים במחיר החשמל". בהמשך קרא האימייל למחות בנושא ולפנות לרשות ב"מחאה רציפה ובלתי פוסקת". מספרי הטלפון והפקס של הרשות צורפו לאימייל. "מגיעות אלינו תלונות מצרכנים, חלקן עם השמצות, בעשרות מכתבים מדי יום, בדואר ובאימייל ובטלפון", סיפר סולימאן. "כולם יוצאים מנקודת בסיס שהתעריפים עולים, כפי שהיה כתוב באימייל. מחאה ציבורית וביטוי צרכני, כשזה נכון, זה לגיטימי, אלא שזה מבוסס על מידע לא נכון, והאימייל יוצר תחושה שמחר המחירים עולים". המחאה הצרכנית הזאת הדגימה לסולימאן את כוחו של האימייל בחברה הישראלית. "זה נמשך קרוב לחודש וחצי", הוא מספר על הפניות. "אנחנו צוות של אדם וחצי במחלקה לפניות ציבור, וזה משתק לנו את העבודה. כל היום אנחנו צריכים לסתור מידע שאין לו שום רלוונטיות. כגוף ציבורי אנחנו מגיבים לכל פניה, ואנחנו נאלצים להגיב על עשרות פניות ביום". כיוון שהשרות אינה מפרסמת כתובת אימייל למשלוח תלונות, "הרוב מגיע בכתב או בפקסים, וחלק מגיעים דרך מערכת האתר שלנו. האימייל לא מגיע אלינו בצורת אימייל", אומר סולימאן. אנשים מעתיקים, מדביקים לטופס ושולחים? "פחות או יותר. המקור הוא אותו מקור, זה בוודאות. חלק מעתיקים את הרוב, חלק מביאים את העיקר, חלק מוציאים מסקנות מהאימייל ההוא". מתקפת התלונות הבלתי פוסקת הביאה את הרשות להכיר ברלוונטיות של אימיילי השרשרת ככלי תקשורת משפיע לכל דבר. "כגוף שנותן שירות, ראוי להגיב על נושא שקשור אליך, ללא קשר אם זה מסתובב באימייל או מגיע בדרך אחרת", אמר. "לכן החלטנו שכדאי להביא את זה לידיעת הציבור". אולם סביר להניח שהדרך בה בחרה הרשות להילחם במחאה שפג תוקפה, ואשר ממשיכה לתקוף אותה, עמידה ויעילה מעט פחות מדרך ההפצה של המתקפה עצמה. מי שקרא אתמול והיום בתקשורת את ההודעה לעיתונות שהוציאה הרשות, יידע שהאימייל לא רלוונטי. מי שלא, ימשיך להפיצו. כמו בסרט אימה טראשי, אימייל השרשרת יחזור מן המתים וישוב לרדוף את אנשי מחלקת פניות הציבור.
|
 |
 |
 |
 |
|
|