ראשי > הרשת > הון ושלטון > כתבה
בארכיון האתר
פצצה מקוונת: גידול של כ-50 אחוז בפרסום באינטרנט בשנת 2003
על-פי כלכלני BDI יגיע השנה לכ-30 מיליון דולר
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
מיטל זדה
21/6/2004 13:04
חברת BDI ביזנס דאטה ישראל פרסמה היום (שני) סקר שמצביע על גידול שיא בהיקף הפרסום באינטרנט בשנת 2003. הנתון המרכזי העולה מהסקר מדווח על גידול של 45 אחוז עד 55 אחוז בעוגת הפרסום האינטרנטית. מנגד, חושף הדוח, באמצעי הפרסום האחרים נמשך הקיטון.
 
בשנה שעברה נרשם שיא של 21 מיליון עד 25 מיליון דולרים בהיקף הפרסום האינטרנטי בישראל, זאת בהשוואה לכ-13 מיליון עד 17 מיליון דולר ב-2002. כלכלני BDI מציינים כי הגידול החד שנרשם בהיקף הפרסום המקומי באינטרנט מרשים עוד יותר, לאור העובדה כי שנת 2003 נחשבת לשנת שפל בפרסום, בה חל קיטון חד בסך ההוצאה הכללית על פרסום בישראל (בשיעור 6 אחוזים).
 
הפרסום באינטרנט מהווה כ-3 אחוזים בלבד מסך שוק הפרסום. עורכי הסקר חוזים כי ההכנסות מפרסום באינטרנט צפויות להגיע בשנת 2004 לכ-28 מיליון עד 32 מיליון דולרים. מהנתונים עולה, כי למעלה ממחצית תקציב הפרסום באינטרנט מופנה לפרסום
באמצעות שלטי פרסום אינטראקטיביים (באנרים). על-פי הערכות, מהווים הבאנרים כ-50-55 אחוז מסך כל הכנסות הפרסום באינטרנט.

במקום השני מבחינת היקף הפרסום באינטרנט מדורג הפרסום באמצעות קידום אתרים במנועי חיפוש (פרסום המופיע לאחר הקלדתה של מילת חיפוש מסוימת). על פי הערכות כלכלני החברה, אוחז הפרסום באמצעות קידום אתרים במנועי חיפוש כ-18-22 אחוז מסך היקף ההוצאה על פרסום באינטרנט. במקום השלישי והרביעי, מדורגים פרסומים באמצעות ריץ' מדיה (פופ אפ ופרסומות צפות) וחסויות, אשר אוחזים בנתח שוק כספי של כ-15-20 אחוז ושל כ-7-11 אחוז בהתאמה, מסך תקציב הפרסום הכולל ברשת.

הערכת היקף הפרסום באינטרנט, בין השנים 2002 עד 2004 (במיליוני דולרים; מקור - BDI)
"הפתיחות של המפרסמים גדלה"
על-פי ממצאי הסקר, את דירוג הפורטלים בשנת 2003, מוביל אתר וואלה עם נתח שוק (הערכה על-פי ההכנסות מפרסום) של 29-25 אחוז. אחריו נמצא אתר YNET, עם נתח שוק של 21-17 אחוז, MSN מדורג במקום השלישי, עם נתח של 17-13 אחוז, נענע ממוקם במיקום הרביעי, עם נתח שוק העמד על 15-11 אחוז ואת הרשימה סוגר תפוז עם 10-6 אחוזים.
 
ערן גפן, מנכ"ל חברת האינטראקטיב
Y&R, אומר היום לאור הנתונים כי האופטימיות לשנת 2004 מוצדקת. "גם אנחנו יודעים על גידול של כ-30 אחוז מדי שנה. קיימת כל הזמן צמיחה בתחום וזה בהחלט גידול שאנחנו מרגישים אותו" הוא אומר.
 
עוד הוסיף כי לדעתו תיתכן קפיצה נוספת בהיקפי הפרסום המקוונים כפי שהיה ב-2003, וזאת לאור ההתעניינות הגדלה והמתמדת של מפרסמים במדיום: "הפתיחות של המפרסמים גדלה עם הזמן והאינטרנט מביא לכך אישורים כל הזמן".

לאחרונה יצא פורטל MSN העולמי ב
קמפיין להגברת המודעות לפרסום המקוון.
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

צרכנות
יאהו מתכוננת לגל תביעות מבעלי המניות  
תמונות של ויקה ומנו הורדו מפייסבוק בלא אישור  
חיילים מעלים תמונות לפייסבוק  
עוד...