
ניסוי ב'חימוש חם' של מטוס F-35
בחיל הנחתים ביצעו ניסוי ראשון של חימוש מטוס החמקן מדגם F-35 בעוד המנוע פועל ("חימוש חם"). החשיבות בכשירות: שמירה על זמינות מלאה של המטוסי, סבב קצר בין גיחות והפחתת משך שהיית המטוס על הקרקע בתנאי קרב מבצעיים
הזרוע האווירית של חיל הנחתים ביצעה השבוע ניסוי ראשון של חימוש מטוס חמקן F-35 בעוד מנוע המטוס פועל, מה שקרוי 'חימוש חם'. יש לכך חשיבות בתנאי קרב מבצעיים, כאשר חייבים לשמור על זמינות מלאה של מטוסי קרב, על סבב קצר בין גיחות והפחתת משך שהיית המטוס על הקרקע. בתנאי רגיעה לא מקובל לחמש או לתדלק מטוסי קרב כשהמנועים פועלים.
את הניסוי ביצעו חיל הנחצים וטייסת התקיפה 120 של מטוסי F-35B, דגם המרינס, בבסיס הנחיתים ביומה, אריזונה. בעוד מנוע המטוס פועל, חימשו המכונאים את המטוס בטילי אוויר-אוויר AMRAAM AM-120 . ניסוי זה הוא חלק מסדרת תרגולים וניסויים בתחום החימוש הנערכים בכל העולם, אצל כל חילות האוויר המפעילים מטוסי F-35.
קפטן מתיו דונובן, קצין טכני בטייסת, הסביר ל-DEFENSE AEROSPACE כי הניסוי מתרגל את הטייסים ואת אנשי הגף הטכני "לצמצם את זמן סבב המטוסים ולשפר את שלבי הגיחות, וכך לחסוך את זמן הצתת המנוע לפני שהמטוס ממריא שוב לגיחה". בעתיד ייעשו ניסיונות בחימוש חם של המטוסים בכמה סוגי פצצות מונחות GPS. טילי AMRAAM AIM-120 הם טילי אוויר-אוויר הסטנדרטיים של מטוסי החמקן F-35B דגם המרינס.
לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg