חולדאי: הרכבת הקלה בגוש דן תצטרך לעבוד בשבת
ראש עיריית תל אביב-יפו אמר בטקס השקת קרון הרכבת הקלה כי "בשנת 2021 אנו צפויים לגזור את הסרט", והוסיף: "לא ניתן להפעיל פרויקט בסדר גודל כזה מבלי למצוא את הדרך להפעיל אותו שבעה ימים בשבוע"
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר הבוקר (ד') בטקס השקת קרון הרכבת הקלה כי "לאחר היריון ארוך, בשנת 2021 אנו צפויים לחנוך את הפרויקט ונגזור את הסרט". עוד אמר חולדאי בטקס שנערך במעמד שר התחבורה, ישראל כץ ומנכ"ל נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), יהודה בראון, כי "לא ניתן להפעיל פרויקט בסדר גודל כזה מבלי למצוא את הדרך להפעיל אותו שבעה ימים בשבוע ולספק מענה מלא לתושבים גם בשבת".
השר כץ ורון חולדאי בהשקת קרון הרכבת הקלה.
צילום: ששון תירם
הקרונות תוכננו על ידי החברה הסינית CNR שזכתה במכרז הקרונות של נת"ע, בשיתוף חברת העיצוב הגרמנית בורו סטאובך. לרכבת התל אביבית יהיה חרטום מעוגל ומודרני. היא מצוידת במנגנון מורכב של בולמי זעזועים אנכיים ואופקיים, המותאם גם לנסיעה במנהרות, כדי לאפשר נסיעה מהירה חלקה ושקטה. הנסיעה במנהרות מחייבת גם תקני בטיחות מחמירים, ולכן בקרונות יותקנו מצלמות אבטחה שישדרו כל העת גם לתא הנהג וגם למרכז הבקרה של הרכבת. בנוסף, לנוסעים תהיה אפשרות לתקשר בעת חירום עם הנהג ועם מרכז הבקרה באמצעות מערכת אינטרקום דיגיטלית המותקנת בכל קרון.

נהג הרכבת הקלה ישלוט בנהיגה. קרונות הרכבת הקלה.
צילום: נת''ע
כמו כן, נהג הרכבת הקלה ישלוט בנהיגה ובמהירות הנסיעה במפלס הקרקע בלבד, בעוד שבתת הקרקע מתבצעת הנסיעה באופן אוטומטי, ללא התערבות אנושית, באמצעות טכנולוגית בקרה ושליטה מרחוק, באופן הזהה למערכות מטרו.
הקו האדום של הרכבת הקלה יופעל באוקטובר 2021. במקביל מקדמים בנת"ע את תכנון הקו הסגול והקו הירוק במטרה להפעיל אותם בשנת 2024.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg