
טייסים אמריקאים החלו להתאמן על הסופר טוקאנו במסגרת ניסוי תכנית OA-X
חיל האוויר האמריקאי רוצה להחליף את מטוס ה-A10 והוא בוחן ארבע חלופות. אחת מהן היא סופר טוקאנו של חברת אמברר שאת האוויוניקה שלו מספקת אלביט מערכות. בשלב זה עוד לא גובשה בארה"ב איזה מטוס לרכוש

חיל האוויר האמריקאי רוצה להחליף את מטוס ה-A-10 Thunderbolt בתמיכה אווירית לכוחות קרקע והוא בוחן מספר מטוסים. A-29 סופרטוקאנו, Beechcraft AT-6, Textron Scorpion ו-Air Tractor AT-802U.
"חיל האוויר יעריך גם את הערכה להתקנות נשק בתמיכה אווירית קרובה וכן יכולות מודיעיניות, מעקב וסיור בין פרופילי משימה אחרים", נכתב באתר nationalinterest.org.
ה-A-29 סופרטוקאנו שודרג למפרט של חיל האוויר של ארה"ב. יש לו מכשירי רדיו חדשים וקישורי נתונים התואמים את תקני ההצפנה של חיל האוויר. הוא מוגדר עם חיישן כדורי בגודל 15 אינץ אלקטרו אופטי / אינפרא אדום של חברת FLIR Systems, אולם ניתן להתקין בו כל חיישן דומה. כך לפי הפרסום.
המטוס משרת בכל רחבי העולם ב-13 חילות אוויר עם כמעט 40,000 שעות לחימה על פני מגוון רחב של סביבות. עם זאת, מה בדיוק חיל האוויר מתכוון לעשות לאחר ניסוי OA-X אינו ברור. ניסוי ה-OA-X צפוי להסתיים ב -20 בספטמבר, אך חיל האוויר יכול להרחיב את המאמץ בהסכמה הדדית עם הקבלנים.
בינתיים, למרות שהקונגרס תומך במאמצי ה- OA-X ומנסה להוסיף 1.2 מיליארד דולר לתקציב הכספים לשנת 2018 כדי לקנות עד 300 מטוסים עד שנת 2022, ההחלטה היא של חיל האוויר.
נזכיר כי החל משנת 2002 אלביט מערכות מספקת לסופר טוקאנו את האוויוניקה. אם ארה"ב תחליט לרכוש מטוסים מסוג זה מחברת אמברר, ייתכן ואלביט תספק להם את האוויוניקה.
לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg