זינוק של 30 אחוזים בלומדים ל-5 יחידות במתמטיקה
משרד החינוך הציג נתונים שמצביעים על עלייה ניכרת בתחום. בתוך שנה נרשמה עלייה של 4,000 תלמידי י"ב בקרב הלומדים במגמת 5 היחידות. עם זאת, עדיין נשמר הפער הסוציו אקונומי בין בתי הספר החלשים לחזקים. בנט: "אנו בתנופה אדירה"
משרד החינוך מציג הבוקר (ד') נתונים חדשים המצביעים על עלייה במספר התלמידים הניגשים לחמש יחידותבמתמטיקה. על פי הנתונים בתוך שנה נרשם זינוק של כ- 4,000 תלמידי י"ב הלומדים 5 יחידות במתמטיקה ומספרם עומד כעת על 16,644, זאת לעומת 12,864 בתשע"ו. כמו כן השנה צפויים להבחן בקרב שכבת י"א כ- 18,000 תלמידים הלומדים 5 יחידות. בנוסף, בתוך שנתיים (תשע"ו ותשע"ז) נפתחו כ- 160 מגמות חדשות ל-5 יח"ל מתמטיקה, בבתי ספר שבהם לא לימדו קודם מתמטיקה ברמה זו.
מדובר במגמה שהחלה כבר לפני חמש שנים. לאחר שנים בהם חלה הידרדרות מתמדת במספר התלמידים הניגשים לחמש יחידות במתמטיקה, החל מ-2012 נצפית עלייה עקבית במספרם. בתחילה היה מדובר בעלייה הדרגתית של כאלף תלמידים בין שנה לשנה ואילו בין שנת תשע"ו לתשע"ז חל גידול של 30% במספרם, זאת לאחר ששר החינוך נפתלי בנט הכריז על רפורמה בתחום.

זינוק במספר הלומדים לבגרות ברמת 5 יחידות
צילום: אייל מרגולין, ג'יני
אולם, חרף העלייה בהישגים, עדיין נשמר הפער בין תלמידים מרקע סוציו אקונומי נמוך למקביליהם בעשירונים העליונים. בעוד שבאשכולות אחד-ארבע נפתחו בשנים תשע"ז-תשע"ז 51 כיתות חדשות לרמת חמש יחידות במתמטיקה, באשכולות חמש-שש נפתחו כבר 104 כיתות ובעשירונים העליונים נפתחו בשנתיים הנבדקות 109 כיתות חדשות ללימוד מוגבר במתמטיקה.
השר בנט שקידם את הקמפיין המעודד תלמידים להגביר את לימודי המתמטיקה שלהם, אמר היום כי "אחרי שנים של הידרדרות מתמדת במספרם של בוגרי 5 יחידות מתמטיקה, שהיה בה בכדי לסכן את היתרון היחסי של מדינת ישראל, המדינה נמצאת בתנופה אדירה ומתמקמת במקום הראוי לה על מפת ההצטיינות העולמית.

''אנו בתנופה אדירה''. שר החינוך בנט בביקור בתיכון
צילום: יוסי זליגר
"במתמטיקה ומדעים, אנחנו נמצאים במקום שמעולם לא הינו בו בעבר, עם כמות בוגרי 5 יחידות שהיא שיא כל הזמנים. באופקים לומדים כיום פי 6 תלמידים בחמש יחידות בהשוואה ללפני 3 שנים בלבד. מצב דומה אנו רואים גם במגזר הערבי והבדואי. אני מדמיין את כמות הרופאים, המהנדסים והחוקרים שיהיו כאן בעוד שנים ספרות, בודדות ובוגרי בתי הספר בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, והלב מתחמם".
שמעון פרס ז"ל בקמפיין לעידוד המתמטיקה
בין הפעולות שנקט משרד החינוך במטרה להעלות את הישגי התלמידים במתמטיקה: תקציב מיוחד של כ- 2,000 שעות לימוד לטובת תגבור ולמידה בקבוצות קטנות ופתיחת קבוצות לימוד חדשות של 5 יח"ל במתמטיקה. כמו כן, 53 בתי ספר קיבלו השנה תוספות תקציביות ללמידה בקבוצות קטנות וחיזוק תלמידים מצטיינים של 3 יח"ל במטרה להעבירם ל- 4 יח"ל.
בנוסף משרד החינוך תקצב 3,000 שעות תגבור לתלמידי כיתות ט' במטרה לסייע לתלמידים להשתלב בשנה הבאה (בהיותם בכיתה י') ברמה של 5 יח"ל, עידוד סטודנטים לתעודת הוראת מתמטיקה באוניברסיטאות, שמספרם עלה מ-73 בשנה שעברה ל-268 בשנה זו, חונכות וירטואלית ומלגות להכשרת מורים לפריפריה.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg