במשטרה בוחנים: מה גרם לרכב לסטות לנתיב הנגדי?

הכביש שבו התרחשה התאונה הקטלנית, שגבתה את חייהם של ארבעה בני אדם, לא הוגדר ככביש אדום, אך בעמותת אור ירוק טוענים כי היא התריעה שמדובר בכביש מסוכן. מומחה מעריך: "ייתכן שמשחק בסמארטפון הביא לתוצאות הקשות"

אסף גולן | 23/1/2017 17:36
תגיות: תאונות דרכים, תאונת דרכים, צפון, תאונה קטלנית
שעות ספורות לאחר התאונה הקטלנית בכביש 866, סמוך לכפר חנניה, בה מצאו את מותם ארבעה בני אדם ומספר נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות, במשטרה ממשיכים לחקור את הנסיבות שהובילו לתאונה חזיתית – כלומר שאחד הרכבים סטה לכביש הנגדי.

ארבעה הרוגים ופצועים קשה בתאונה בצפון (צילום: עופר פריימן)

 


למרות התאונה הקשה שגבתה מחיר כבד, לא מדובר בכביש אדום (כביש שאירעו בו תאונות קטלניות רבות). בחברת נתיבי ישראל טענו כי התאונה הקטלנית האחרונה שהתרחשה בכביש הייתה בנובמבר 2013 בין שני כלי רכב פרטיים. מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי משנת 2003 התרחשו בכביש מעל 100 תאונות דרכים, שבהם נהרגו שבעה בני אדם, הכוללים את ההרוגים היום. בנוסף נפצעו 28 באורח קשה ומעל 300 נוסעים ונהגים נפצעו באורח קל.
 
מיקום התאונה

מומחה לתאונות דרכים ציין כי כיוון שלא מדובר בכביש אדום, וכיוון שהתאונה היא חזיתית, הרי שהאפשרויות המשמעותיות להתרחשותה של תאונה כזו קשורה ככל הנראה להירדמות הנהג, למשחק בסמאטרפון ולעיתים גם באובדן השליטה על הרכב. "בדרך כלל תאונות כאלו הן בגלל משחק בסמראטפון או שיחה בטלפון. בעבר אחת הסיבות המרכזיות היתה הירדמות וכאן יתכן כי מדובר בשעת אחרי הצהריים ולפעמים יש גם כשל טכני אבל לצערי בעולם שלנו אלו תאונות בגלל סמארטפונים בדרך כלל", אמר המומחה.
 
צילום: דוברות המשטרה
כוחות ההצלה בזירת התאונה צילום: דוברות המשטרה

באור ירוק טוענים שהכתובת הייתה על הקיר וכי אנשיה התריעו בעבר שמדובר בכביש מסוכן עם כשלים תשתיתיים חמורים. חוקר תאונות הדרכים מנחם ונגרטן ערך ב-2013 חקירה לבדיקת תאונת הדרכים הקטלנית שארעה במקום והגיע למסקנה כי יש לשפר ולשפץ את הקטע בכמה אופנים, ביניהם הצבת גדר הפרדה בנויה בין הנתיבים.

"הכתובת נמצאת על הקיר כבר כמה שנים והממשלה מתעלמת מהקטל שמתרחש בכל יום בכביש", תקף שמואל אבוהב, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "זוהי השנה החמישית ברציפות שנרשמת עליה במספר ההרוגים וזו תוצאה ישירה של הירידה במספר השוטרים והניידות שיצרו טרור בכבישים. ממשלת ישראל מפקירה את האזרחים שלה למות בכל יום בכביש ועסוקה בעיקר בגזירת סרטים ופתיחת כבישים ומחלפים.
 
צילום: הרצי שפירא
פנוי הפצועים לרמב''ם צילום: הרצי שפירא

"הכי קל תמיד להאשים את הנהג אבל הגיע הזמן שראש הממשלה יתערב בקטל היומיומי בכבישים ויורה לרכוש עוד היום 300 ניידות ולגייס 300 שוטרי במטרה להגביר את האכיפה בכבישים האדומים מרובי התאונות. אסור לנו להמתין להרוג הבא", אמר עוד אבוהב.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך