אחרי המחאה: הרפורמה בתחבורה תחל גם בצפון
בזכות מחאת תושבי הצפון: שיטת המטרופולינים הורחבה לכל אזורי הארץ. ברמת הגולן, בגליל, בשומרון ובאילת צפויה הוזלת מחירים
אחרי המחאה: שלושה חודשים אחרי שיצאה לדרך מהפכת המטרופולינים ברוב חלקי הארץ, החל מיום שישי הקרוב הוזלת המחירים תחול גם באזורי הפריפריה: בצפון הארץ, בנגב הדרומי ובשומרון.עוד כותרות ב-nrg:
- הרמטכ"ל: נמצה את הדין עם מי שיחרוג מהכללים
- מתוך 100 המשפיעים על העולם היהודי: כתב nrg
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
רפורמת התעריפים, שיצאה לדרך ב-1 בינואר 2016, הקיפה כ-70% מנוסעי התחבורה הציבורית בישראל וזוכה להצלחה רבה בקרב ציבור הנוסעים. מיום שישי הקרוב יצטרפו לרפורמה שאר הערים והישובים בארץ שלא נכללו בשלב הראשון.

אוטובוס של חברת אגד
צילום: ראובן קסטרו
האזורים החדשים שיכללו ברפורמה ישויכו לאחד מארבעת המטרופולינים הגדולים בהתאם לקרבתם הגיאוגרפית. מדובר באזור הגליל והגולן, אזור עפולה ובית שאן, אזור חריש-ואדי ערה, אזור השומרון, אזור קריית גת והסביבה ואזור אילת והערבה.
לפי משרד התחבורה, הרחבת רפורמת המנויים לכל יישוב בארץ תאפשר למאות אלפי נוסעים נוספים ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי התחבורה הציבורית, באמצעות מנוי חופשי חודשי, שבועי או יומי. המנוי מאפשר נסיעה חופשית, ללא כל הגבלה, ברכבות ואוטובוסים.
כך למשל נוסע שנסע דרך קבע מקרית שמונה לכרמיאל ישלם עבור מנוי "חופשי חודשי" במסלול זה 423 שקלים בלבד. כך, יזכה להוזלה של הוזלה של כ-55%, בחישוב עבור תשלום עבור נסיעה 23.1 שקלים לכל כיוון, ובחישוב חודשי (לפי 20 ימי עבודה) 924 שקלים.
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, ציין כי נתוני שלושת החודשים הראשונים של הרפורמה מצביעים על הצלחתה. כך לדוגמה, בחודש פברואר השנה חל גידול של כ-5% בנסיעות באוטובוסים וגידול של כ- 25% בנסיעות ברכבת, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדבריו, הרחבת הרפורמה לשאר אזורי הארץ תמשיך את מגמת עלייה במספר משתמשי התחבורה הציבורית.
המחאה על היעדרה של הרפורמה בצפון, עוררה זעם בקרב רבים. ח"כ יפעת שאשא-ביטון סיפרה כי הנושא עורר בה תרעומת. "כבת קריית שמונה ותושבת הגליל ששמה למטרה לקדם את הגליל, כעסתי מאוד כשראיתי את מפת הרפורמה החדשה כשגיליתי שהגליל לא על המפה", היא סיפרה. "דווקא כאן שהתחבורה הציבורית לוקה בחסר והתעריפים כל כך גבוהים לא ייתכן שכאן לא תהיה רפורמה. אני רוצה להודות בשם כל תושבי הגליל שזקוקים לתחבורה שכעת עושים איתם חסד".
מירי דוידוביץ-וויס מהיישוב שדה אליעזר, שריכזה את המאבק מול משרד התחבורה בירכה על המהלך. "אנחנו מאוד שמחים ומברכים על הרפורמה שהגיעה אלינו. סוף סוף מתייחסים אל האיזור שלנו וזה מאוד משמעותי. מטרופולין חיפה הוא רחוק מאתנו שעתיים והגיע לנו התייחסות נפרדת. חשוב לנו לקחת חלק בחשיבה ובהמשך. יש עדיין בעייה כוללת באיזור של נגישות ותדירות. אנחנו בשטח זקוקים לתחבורה הציבורית ומצפים שיהיו מענה גם בעתיד".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg