המכונית המהירה בעולם לא תשבור את השיא
בגלל מזג אוויר גשום ועיכוב בבניית המערכת הרקטית, המכונית "בלאדהאונד" שיכולה לנסוע במהירות של אלף מיילים בשעה, לא תנסה השנה לשבור את שיא מהירות הנסיעה על היבשה
המכונית העל קולית "בלאדהאונד" לא תנסה לשבור את שיא מהירות הנסיעה על היבשה עוד השנה, כך דווח באתר ה-BBC. בנייתו של כלי הרכב, שיכול לנסוע במהירות של אלף מיילים בשעה (1,610 קמ"ש) תושלם בעוד כמה חודשים, והוא יהיה מוכן לנסיעת מבחן ב"מהירות איטית" בבריטניה.עוד כותרות ב-nrg:
טראמפ: אזכה בקולות המצביעים השחורים
במיליוני יורו: אירופה משקמת את מוזיאון אושוויץ
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
מכונית ה"בלאדהאונד":
עיכוב בבניית המערכת הרקטית של המכונית, שנועדה לנסיעה במדבר, גרם לכך שלא יהיה מספיק זמן לנסות את ה"בלאדהאונד" במסלול המירוצים שנבנה במיוחד בשבילה בדרום אפריקה. מנהלי הפרוייקט קיוו לערוך נסיעה עוד השנה, אך לא יספיקו לעשות זאת לפני שעונת הגשמים מתחילה בדרום אפריקה. התכנית עכשיו היא לחכות עד אפריל או מאי 2016 כדי לנסות נסיעה במהירות 800 מיילים בשעה (כ-1,287 קמ"ש).
אם הנסיעה באביב תלך טוב, הצוות ידגים נסיעה נוספת בכף הצפונית בדרום אפריקה, שבה ינסו להעלות את מהירות הנסיעה לאלף מיילים בשעה. התקווה בצוות היא שנסיעה זאת תהיה גם היא בשנת 2016. שיא מהירות הנסיעה הנוכחי עומד על 763 מיילים בשעה.
מארק צ'פמן, המהנדס הראשי של פרוייקט "בלאדהאונד" הביע אכזבה מהעיכוב בלוח הזמנים, אבל אמר כי הוא מאמין שזאת ההחלטה הנכונה. בראיון ל-BBC אמר "כמות המאמץ שהשקענו כדי להגיע לדרום אפריקה להסיע את המכונית, ואז לראות את המאמצים שלנו נשטפים בגשם אחרי שעשינו מעט מאוד ניסיונות, היא לא הגיונית".
צ'מפן הוסיף ש"הדבר המעשי לעשות הוא להתייצב במדבר באפריל או מאי בשנה הבאה, בתחילת העונה היבשה. זה נותן לנו את הסיכויים הטובים ביותר להגיע למהירויות הגבוהות, ויותר חשוב, זה נותן לנו את ההזדמנות להשלים את תכנית הפיתוח הרקטי שלנו".

לא תנסה לשבור את שיא מהירות הנסיעה על היבשה השנה. מכונית ה- Bloodhound
צילום: EPA
בניית המכונית התקדמה במהירות, והתכנון המקורי היה לערוך את נסיעת שבירת השיא של ה"בלאדהאונד" עוד בחודש אוגוסט השנה, אך מספר אירועים הובילו לדחיית הנסיעה לחודש נובמבר, ועכשיו לאביב של השנה הבאה.
תחילה נתקל צוות הבנייה בתקלה טכנית שקשורה למנגנון הרקטי של הרכב, שבלי פתירתה המכונית לא הייתה יכולה לעבור את מהירות הקול. משאבת הדלק המורכבת של הרכב נכשלה בניסויים, אך לטענת עובדי "בלאדהאונד" זאת הייתה תקלה פשוטה לתיקון.
לאחר מכן, יצרנית מנועים רקטים נורווגית שצוות ה"בלאדהאונד" תכנן לערוך ניסויים במתחמה יצאה לחופשת קיץ ודחתה את ביצוע הבדיקות.
לבסוף, מזג האוויר הגשום באזור הכף הצפונית הוביל לדחיית הנסיעה לשבירת השיא לשנה הבאה.
נהג ה"בלאדהאונד" אנדי גרין, שבשנת 1997 נהג בכלי הרכב הראשון ששבר את מהירות הקול, אמר ל-BBC: "זה הרבה יותר הגיוני להקדיש קצת יותר זמן להכין את מכונית המדבר לנסיעה במהירות גבוהה ב-2016, כשיתחיל חלון מזג האוויר הטוב. אז, גם אם נחווה עיכובים זה לא ישנה כי מזג האוויר רק ילך וישתפר".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg