הישרדות

32 הרוגים בשנה וחוק 0% אלכוהול עדיין לא נאכף

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי 2,529 צעירים נפגעו בתאונות בשנת 2014 בלבד, 32 מהם נהרגו. למרות זאת, המשטרה לא אוכפת את חוק 0% אלכוהול. תל אביב היא העיר המסוכנת ביותר לנהגים צעירים

nrg חדשות | 6/7/2015 18:17
32 נהגים צעירים (גילאי 15-24) נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2014, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
nrg ניוזלטר דיוור יומי

עוד כותרות ב-nrg:
• ארז לב ארי מפנים שכל זה באמת קורה
ואלס עם רגב: סרטים שהשרה לא הייתה מממנת
ריהאנה והפרדוקס: אישה מוכה מעודדת אלימות?!
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

עוד עולה מהנתונים כי מרבית הנהגים הצעירים שנהרגו בתאונת דרכים בשנה שעברה, נהגו ברכב פרטי: 12 נהגו בכלי רכב דו גלגלי כמו קטנוע או אופנוע ואילו 20 נהגו ברכב פרטי.
 
אור ירוק
צעירים ואלכוהול אור ירוק

בנוסף נמצא, כי בשנת 2014 נפגעו 2,529 נהגים צעירים בתאונות דרכים, 208 מהם נפצעו באורח קשה. בתל אביב בלבד נפגעו 158 נהגים צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בשנת 2014, בחיפה, לעומת זאת, נפגעו 71 צעירים באותה התקופה ובירושלים נפגעו 61 צעירים.

אוכלוסיית הצעירים (15-24), היא אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים.

אחד המאפיינים של נהיגת הצעירים היא נהיגה תחת השפעת אלכוהול. בכדי למנוע תופעה מסוכנת זו, נחקק בשנת 2010 חוק רף אפס אחוז אלכוהול לנהגים צעירים. חוק זה קובע, כי אסור לנהגים צעירים לנהוג לאחר כל כמות של שתיית אלכוהול, אפילו הקטנה ביותר. הבעיה היא, כי למרות שהחוק קיים, כמעט ולא מתבצעת אכיפה של חוק זה, כיוון שאין בידי משטרת ישראל מכשירי ינשוף בהם ניתן יהיה לבצע בדיקות בהתאם לרף הקבוע בחוק.

בכדי לקדם את אכיפת החוק, הגישה לאחרונה חברת הכנסת מיכל רוזין מסיעת "מרצ" שאילתא לשר לביטחון פנים בנושא. בשאילתא שהגישה, ביקשה חברת הכנסת לבדוק האם נרשמו עד היום דוחות בהתאם לחוק 0% אלכוהול, מדוע לא מתבצעת אכיפה של החוק וכן מתי וכיצד תיפתר הבעיה ביישום החוק.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, אחת הסיבות לאי יישום החוק היא תקציב המשטרה הנמוך יחסית לצורך שלה: בתכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאישרה משטרת ישראל נקבע כי תקציב אגף התנועה במשטרת ישראל יעמוד על 160 מיליון שקלים בשנה. בפועל, קיבלו באגף התנועה בשנת 2014, רק 32 מיליון שקלים. בשל כך יכולת האכיפה של האגף נפגעה קשות, פחות שוטרים, פחות ניידות ובהתאם לכך אכיפה מועטה וחוסר הרתעה בקרב נהגים.

בואו לשנות את תרבות הנהיגה בישראל

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "28 שיעורי נהיגה אינם מספיקים כדי להכין את הצעירים להתמודדות עם הסכנות שבכביש. הצעירים מעריכים עצמם כמיומנים ביכולות הנהיגה ונוטים לקחת סיכונים יותר משאר שכבות האוכלוסייה. משרד החינוך ומשרד התחבורה חייבים לשאת באחריות לתוצאות המדאיגות ולפעול להכנסת שיעורים מעשיים בנוסף לתיאוריה לתלמידי התיכון כדי להטמיע את נושא הבטיחות בדרכים כבר מגיל צעיר ולהכין את הנהגים הצעירים להתמודד עם סכנות הכביש".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...