
אבסורד: יותר הרוגים - דווקא על מעברי חציה
מספר הולכי הרגל שנהרגו במעברי חציה בשנת 2014 הוא הגבוה ביותר בשש השנים האחרונות. 60% נפגעו במקום שאמור להיות הכי בטוח עבורם
הכי בטוח לחצות במעברי חצייה? על פי נתוני עמותת אור ירוק, כ-60% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח עבור הולכי הרגל שחוצים – מעבר החצייה. עוד עולה מהנתונים, כי אחד מכל חמישה (21%) הולכי רגל שנהרגו, נפגע כאשר חצה את הכביש במעבר חציה.עוד כותרות ב-nrg:
• טיפ לדיירים מאסי עזר וארז טל
• מה דפק את ההופעה של פורטיסחרוף?
• מקס הזועם: בשביל זה הומצא הקולנוע
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2014 נהרגו 33 הולכי רגל בתאונות דרכים בעת שחצו את הכביש במעבר חציה. הנתון מזעזע אפילו יותר, כאשר מתגלה כי זהו המספר הגבוה ביותר של הולכי רגל שנהרגו במעבר חציה מאז שנת 2009, וכי חלה עלייה של כ- 27% במספר הולכי הרגל שנהרגו במעבר חציה לעומת שנת 2013, במהלכה נהרגו 26.

מעבר חציה
צילום: אור ירוק
גם מספר הפצועים קשה ומדאיג: בשנת 2014 נפגעו 1,688 הולכי רגל בתאונות דרכים במעברי חציה, מתוכם 196 נפגעו באורח קשה. מדובר על עלייה של כ- 10% לעומת מספר הנפגעים בשנת 2013 (1,543) ועלייה של כ- 20% במספר הפצועים קשה (164).
עוד עולה מנתוני אור ירוק, כי הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.
ישראל נמנית על המדינות שבהן חלקם של הולכי הרגל מכלל ההרוגים הוא הגבוה ביותר. כשליש (34%) מההרוגים מתאונות דרכים הם הולכי רגל ואילו הממוצע בקרב המדינות המתקדמות עומד על 19%. מקרב קבוצת המדינות המתקדמות מדינות ישראל שלישית רק לקוריאה (38%) וליפן (36%).
לפני כחודשיים, נכנסה לתוקפה תקנה חדשה בתקנות התעבורה, המחייבת את הנהגים להאט לפני מעבר חציה בכל פעם שישנו הולך רגל בסמוך לו. עד היום, נהגים חויבו להאט לפני מעבר חציה רק אם הולך הרגל הוריד את רגלו לכביש, כלומר, החל לחצות את מעבר החציה.
בואו לשנות את תרבות הנהיגה בישראל
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה לא מעביר את התקציבים הנדרשים לשיפור התשתיות בערים ובמיוחד ברחובות האדומים המסוכנים וזו התוצאה - עוד ועוד הולכי רגל הרוגים. בכדי להציל את חייהם של הולכי הרגל, משרד התחבורה והרשויות המקומיות חייבים להתקין פסי האטה בסביבת מעברי חציה מסוכנים ובמיוחד בסביבת בתי ספר, גני משחקים, באזורי ריכוז קשישים גבוה וברחובות האדומים".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg