פעילות מיוחדת לרגל יום התחבורה הציבורית הבינלאומי
מתנדבי עמותת אור ירוק התפרסו בכל רחבי הארץ בכדי לבדוק את עמדות הציבור לגבי התחבורה הציבורית בישראל. התוצאות: למעלה מ- 75% מנוסעי הרכב הפרטי היו משתמשים בתחבורה ציבורית אם הייתה נוחה וזמינה. שמואל אבואב, מנכ"ל העמותה: "מדובר בהחמצה לאומית של ממשלת ישראל"

נסיעה בתחבורה ציבורית הרבה יותר יעילה .
הסקר נערך באמצעות שאלון שהופץ הן לארגונים ולמקומות עבודה בהם מתבצעות הדרכות של עמותת אור ירוק והן באמצעות שאלונים שהעבירו מתנדבי המועדונים של עמותת אור ירוק לתושבי הערים.
מקומות העבודה והארגונים שהשתתפו בסקר: ECI ו- EIM מפתח תקוה, טלאול מראשון לציון, נייר חדרה מחדרה, חברת גלובנד והנתיב המהיר מחיפה, התעשייה האווירית מבאר יעקב, גלידות נסטלה מרחובות, אוסם משהם, ברימאג מחולון ורוזמן מתל אביב.
היישובים אליהם הגיעו מתנדבי מועדוני אור ירוק לביצוע הסקר: ראשון לציון, קרית שמונה, בית שאן, קצרין, קרית מוצקין, אבן יהודה וחיפה.
על פי תוצאות הסקר, זמן ההגעה ללימודים או לעבודה בתחבורה ציבורית כפול מזמן ההגעה ברכב פרטי: זמן ההגעה הממוצע בתחבורה ציבורית אותו ציינו המשתתפים הוא כשעה (58 דקות) לעומת חצי שעה בלבד ברכב פרטי.
בנוסף נמצא, כי 30% בלבד מגיעים לעבודה או ללימודים באמצעות תחבורה ציבורית, 58% מהציבור מגיעים לעבודה ברכב פרטי ורק 3% משתמשים בהסעות לעבודה או ללימודים. עם זאת, 76% מנוסעי הרכב הפרטי ציינו כי אילו הייתה תחבורה ציבורית נוחה וזמינה מביתם למקום העבודה או הלימודים הם היו משתמשים בה.
מנתוני משרד התחבורה ומשרד האוצר עולה, כי השימוש בתחבורה הציבורית בישראל נמוך משמעותית בהשוואה למדינות אירופה. 3.4% מהנסועה בישראל נעשית באוטובוסים, בעוד במספר מדינות באירופה נוסעים בממוצע פי ארבעה יותר. בנוסף, הנזק הכלכלי הנגרם למשק כתוצאה מאובדן זמן בפקקים נאמד בכ-15 מיליארד שקלים בשנה. החיסכון למשק כתוצאה ממעבר של 10% מנוסעי הרכב הפרטי לתחבורה ציבורית נאמד ב-5.5 מיליארד שקל.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדובר בהחמצה לאומית של ממשלת ישראל. התחבורה הציבורית בישראל מפגרת אחרי התחבורה הציבורית בעולם ולכן, רבים מהתושבים מדירים רגליהם משימוש בה. רק הממשלה יכול לשנות את סדרי העדיפויות של הנוסעים".