מול המצלמות: מדענים פתחו את קברה של המונה ליזה
החוקרים מקווים כי בדיקות גנטיות מול צאצאי הדמות המפורסמת יאשרו שהשלד במקום אכן שייך למי שהיוותה את המוזה ליצירת האמנות המפורסמת בעולם
-הרכבת לא תפעל בחודש הקרוב בדימונה ובמרכז באר שבע
-היום יפורסמו שמות האסירים שישוחררו ביום ג'
-גוברות הקריאות לחרם על אולימפיאדת סוצ'י

הארכיאולוגים גילו שלדים רבים, אך התמקדו בקברי משפחתו של הסוחר פרנצ'סקו די ברטולומיאו דל ג'וקונדו, בעלה של גרארדיני.
תיארוך פחמן העלה כי גילם של השלדים מתאים לתקופה שבה חיה המונה ליזה, אריסטוקרטית שהלכה לעולמה בשנת 1542 בהיותה בת 63. פרופסור ג'ורג'ו גרופיוני, אנתרופולוג מאוניברסיטת בולוניה, סבור כי אחד השלדים שבקבר שייך לדוגמנית הפלורנטינית המפורסמת.
יחד עם זאת רק בדיקת די-אן-איי שתשווה לחומר הגנטי של צאצאי המשפחה באיטליה יכולה לפתור את המסתורין. תקווה נוספת של החוקרים היא כי ניתן יהיה לשחזר את פניה האמיתיות של מונה ליזה.
עיתונאים ומומחים לאמנות המתינו בהתרגשות ביום שישי לפתיחת הקבר. צלמים וצוותי טלוויזיה שנכנסו לתוך הקבר צילמו את תמונות השלדים, כשהם מקווים שביניהם נמצאות גם עצמותיה של הדוגמנית המפורסמת. החוקר ג' ורג'ו בלאומיני העריך כי שחזור פניה של המונה ליזה עשוי לקחת 40 ימים בלבד.
לעומת זאת, טומאסו מונטאנרי, היסטוריון אמנות מפורסם, סבור כי אין די הוכחות לכך שהעצמות שנתגלו שייכות למונה ליזה. "אנו בכלל לא יודעים אם התמונה שנמצאת בלובר שייכת לאותה אישה", אמר.
פיליפ דאבריה, מבקר אמנות ידוע, הרחיק לכת אף יותר: "חקירה מדעית היא עניין רציני, בעוד שהניסיון לאתר את שרידי הגופה ולשחזר את פניה של מונה ליזה הפך לקרקס. מדובר בקבוצת חוקרים שהפכו לבוזזי קברים. הם פוגעים בכבוד האדם, דבר שמאפיין את 'תקופת הטראש' שבה אנו חיים".