10,000 קבילות נגד קופות החולים ב-2012

נציב קבילות הציבור בשירותי הבריאות מדווח: רבע מתלונות החולים מוצדקות, רק כ-15% מהקבילות טופלו בידי הקופות, כנדרש

אבי יופה | 28/7/2013 16:56 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מתלוננים על קופות החולים? לפי דוח של נציב קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, רק כרבע מכם צודקים. לפי נתונים מהשנים 2011 ו-2012. התלוננתם ולא טיפלו בתלונתכם? בהחלט ייתכן: רק מעט יותר מחצי מהתלונות המוצדקות טופלו.

גידול משמעותי בתלונות המוצדקות. אילוסטרציה
גידול משמעותי בתלונות המוצדקות. אילוסטרציה צילום: מורן מעיין
בדוח נציב קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי לשנים 2012-2011, שהותר היום לפרסום, מוצגים המספרים שאסף הנציב בנוגע לקבילות ולהשגות שהוגשו אליו בשנתיים שעברו. במהלך 2011 הגיעו למשרדו של הנציב 9,406 פניות, ומתוכן 5,542 היו קבילות (השאר היו השגות והערות אחרות). 27.2 אחוזים מהקבילות נמצאו מוצדקות, ו-15.5 אחוזים מהן טופלו לאחר התערבות הנציבות.

ב-2012 נרשמו 10,950 פניות – עלייה של 16 אחוזים - ומתוכן 6,382 קבילות. 26 אחוזים מהקבילות ב-2012 נמצאו מוצדקות, ו-16.7 אחוזים טופלו לאחר התערבות נציב הקבילות.

"הנתונים העולים מהדוח מצביעים על גידול משמעותי במספר הפניות המוצדקות שטופלו ב-2012 לעומת 2011", אמר בתגובה שמוליק בן יעקב, יו"ר האגודה לזכויות החולה. "הממצאים מדגישים את העובדה שלגירעון התקציבי של הקופות השלכה ישירה על השירות הניתן למבוטחים, והוא מוביל אותן לנקוט באמצעים שונים לחיסכון.

"נתוני הדוח מבטאים גם את המחסור הכללי הקיים בתקציבים במערכת הרפואה הציבורית, המביא לפגיעה ברמת השירותים הניתניםף ומוביל רבים לפנות למערכת הפרטית. על המדינה לחזק את המערכת הציבורית, כוללה בהזרמת תקציבים לקופות".

מקופת חולים לאומית נמסר בתגובה: "בשנים האחרונות השקיעה הקופה מאמצים ומשאבים רבים בשיפור הקשר עם הלקוחות. לאומית שירותי בריאות נמצאת במגמת שיפור, ואחוז הקבילות ביחס למספר הלקוחות ירד באופן הבולט מבין כל הקופות בין השנים 2011 ל-2012. לאומית תלמד את הדו"ח, תסיק ממנו מסקנות ותמשיך במגמת השיפור בשנים הבאות".

מהכללית נמסר בתגובה: "נתוני הדוח מלמדים שבחישוב לפי נפשות מתוקננות, הכללית ממשיכה את המגמה של שיעור הקבילות היחסי הנמוך ביותר. גם בבחינת שיעור הקבילות המוצדקות נמצא כי השיעור היחסי בכללית הוא הנמוך ביותר מבין כל הקופות. המאמץ הרב המושקע בשיפור השירות ובעשייה היומיומית למען הלקוחות נושא פרי".

מנכ"ל קופת חולים מאוחדת, זאב וורמברנד, מסר בתגובה: "ממצאי הדוח משקפים את רמת שביעות הרצון הגבוהה של לקוחות מאוחדת משירותיה – כעולה מדוחות וסקרים אחרים הבוחנים את ספקי השירות הרפואי במדינת ישראל".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...